שוק ההון    

מנועי בית שמש – רבעון ראשון טוב, צבר מבטיח להמשך

עדכון – פימי רוכשת את השליטה במנועי בית שמש (במחיר נמוך ממחיר השוק) 

מנועי בית שמש הרוויחה ברבעון הראשון של 2016 כ-2.6 מיליון דולר על הכנסות של 19.5 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.9 מיליון דולר על הכנסות של 18.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2015. בשנת 2015 כולה הרוויחה החברה המתמחה בייצור חלקי מנועי סילון ובשיפוצם, כ-7.8 מיליון דולר על הכנסות של 77.2 מיליון דולר.

מנהלי החברה מעדכנים כי היקף ההזמנות של החברה מסתכם ב-206 מיליון דולר – "סך ההזמנות הצפויות של החברה מורכב מהזמנות ספציפיות אשר התקבלו מלקוחותיה", מעדכנת ההנהלה ומוסיפה – "אין ביטחון שההזמנות האלה תהיינה במלוא היקפם כמותי הצפוי. הלקוח רשאי לבטל גם הזמנת עבודה ספציפית בשל הפרות או אירועים שונים. אולם עליו בדרך כלל לפצות את החברה אם זו כבר החלה בעבודה".

מתוך הזמנות צפויות של 206 מיליון דולר כ-56 מיליון דולר הן לתקופה של אפריל עד דצמבר 2016, וזה לכאורה מבטיח את קצב הפעילות הנוכחי, כשבנוסף להכנסות מהצבר לחברה יש הכנסות שוטפות מהזמנות שוטפות.

מנועי בית שמש נסחרת בשווי של 80 מיליון דולר (312 מיליון שקל) מכפיל רווח של כ-8 על קצב הרווחים הנוכחיים. לכאורה מכפיל נוח, אבל צריך לזכור שפעילות ייצור ושיפוץ מנועי סילון היא פעילות סייקלית/ מחזורית ואחרי הגאות עלולה להגיע ירידה בהיקף הפעילות.