חדשות קרנות נאמנות    

מנורה מנצלת את ציבור ההדיוטות – מעלה דמי ניהול בקרן מנורה תיק סולידי

מנורה מבטחים, מנורה קרנות נאמנות

מנורה מנצלת את ציבור ההדיוטות. מנהל קרן הנאמנות מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות (מספר קרן: 5108832) מעלה את דמי הניהול. זו חוצפה, מנורה (אבל היא לא לבד) מנצלת את ציבור ההדיוטיות, היא מזלזלת במחזיקים בקרנות שלה. היא מעלה דמי ניהול בקרן נאמנות שאמנם ייצרה תשואה טובה בעבר, אבל לא תייצר תשואה בעתיד הקרוב. היא בעצם לוקחת דמי ניהול עתידיים על ביצועי העבר.

דמי הניהול בקרן מנורה מבטחים (0A)(!) תיק השקעות סולידי ללא מניות היו 0.87% ויעלו ל-1.17%. בעידן שבו הריבית היא סביב האפס, בעידן שבו מדברים על ריבית שלילית, בעידן שבו אגרות חוב ממשלתיות נסחרות בתשואה אפקטיבית של עשיריות אחוז בודדות, זה יהיה מאוד יומרני להרוויח תשואה גבוה מכך. הסיכוי שמנורה מבטחים תשיג תשואה העולה על דמי הניהול (מכאן ואילך) הוא קטן, ואפילו קלוש. התשואה תתקשה אפילו לא תשיג את דמי הניהול הקודמים (0.87%)   ועל אחת כמה וכמה את דמי הניהול המעודכנים (1.17%). אז למה הם עושים זאת שם במגדל של מנורה? כי אפשר – ציבור המשקיעים, נא להתעורר, אין טעם לשלם דמי ניהול כאלו! זה לא גניבה, לפחות לא על פי החוק, אבל זה אבסורד.

מנורה מבטחים תיק השקעות סולידי הניבה תשואה של 3.4% ב-12 החודשים האחרונים (רוב התשואה בארבעה החודשים האחרונים). אבל כאמור זו תשואת עבר שנובעת מאחזקה באגרות חוב בעידן שבו הריבית יורדת. אבל הריבית גם אם תמשיך לרדת, הגיעה לאזור הגבול התחתון – רווחי הון של אגרות חוב כבר לא יהיו, ההיפך – הפסדים כן יהיו – ברגע שהריבית תתחיל לעלות למקומה הטבעי האגרות חוב עלולים לרדת בחדות   הסיכון, ואת זה יגידו לכם כל המומחים, גדול מהסיכוי. וגם בתרחיש אופטימי שהאגרות חוב לא יעלו, הם בטח לא יעלו בשיעור שמצדיק דמי ניהול כאלו.

בקרן הזו שוכבים כ-57 מיליון שקל – בהערכה גסה כמה אלפים טובים של משקיעים מחזיקים בקרן הזו, והם הולכים לשלם למנורה דמי ניהול ממש לא מוצדקים!