חדשות קרנות נאמנות    

קרן הנאמנות – מנורה ת"א 25 בינארית, אחרונה בקטגוריה

קרן הנאמנות מנורה מבטחים ת"א 25 בינארית, היא קרן על מדד ת"א 25 (מדד המעו"ף) כשהרעיון שלה הוא  ליצור חשיפה לניירות ערך הנכללים במדד ת"א 25 בעזרת מודל מתמטי, המבוסס על שיטות טכניות קיימות. מנהל הקרן יחליט באופן שוטף  אם חשיפת הקרן למדד ת"א 25 תהיה בין 95% ל- 105% מהשווי הנקי של נכסי הקרן או בין -5% (מינוס 5%) ל5% מהשווי של נכסי הקרן. במילים פשוטות, מנהל הקרן יחליט בהתאם למודל אם החישפה היא סביב 100% או 0%.

בתשקיף הקרן מודגש כי "יתרת החשיפה בקרן תהיה בהתאם לשיקול דעתו המוחלט של מנהל הקרן, בנכסים שלהלן, כולם או חלקם: אגרות חוב ממשלתיות לא צמודות ומלוות מדינה לא צמודים, שיתרת התקופה עד לפדיונן לא תעלה על שנה, אופציות ו/או חוזים עתידיים על מדד ת"א 25, פיקדונות שקליים ומזומנים".

על כל פנים, הקרן שמנהלת כ-112 מילין שקל, הניבה בשנה האחרונה תשואה של 3.8%, והיא מדורגת אחרונה בקטגוריה של קרנות נאמנות עוקבות ת"א 25. דמי הניהול שמשלמים המשקיעים בקרן – 2.8% בשנה.

כך או אחרת, בתחילת השבוע דיווחה הקרן על הפסד של 0.35% כתוצאה משערוך של נכס לא סחיר, אלמלא הפסד זה, אולי היא היתה מדורגת מעט טוב יותר בקטגוריית קרנות המעו"ף אבל עדיין מדובר בתשואת חסר ביחס לבנצ'מרק. ההפסד הזה, והנה נקודה מעניינת נובע משערוך של אופציית מעו"ף בתוך הכסף, אופציה לא סחירה ולכן אין מתאם בעצם בין המחיר שלה בשוק למחיר ההוגן שלה. שערוך לפי מחיר השוק (וכבר ימים שאין בה מסחר) מעוות את השווי של האחזקה הזו ואת השווי של נכסי הקרן כולה. ולכן, במנורה עדכנו את מחיר האופציה (בכ-15% כלפי מטה) ובהתאמה את ערך הקרן כולה ב-0.35% כלפי מטה.