שוק ההון    

מניית אסוס יורדת ב-40%

מניית אסוס יורדת ב-40% – לאחר תוצאות חלשות בעקבות מבצעי בלאק פריידי ויום הרווקים בנובמבר צללה מניית החברה, וגררה אחריה את מניות החברה האחרות

אסוס, קמעונאית האופנה המקוונת,  ירדה ב-40% בבורסה בלונדון.  זאת לאחר הורדת תחזיות לשנים 2019-2018. כעתה החברה צופה לשנים אלו עלייה של 15% בלבד בהכנסות, להבדיל מתחזית קודמת של 25%-20%. גם התחזיות לרווח התפעולי ירדו,  מ-4% מההכנסות ל-2% מההכנסות.

הורדת התחזית נובעת מחודש נובמבר חלש יחסית לתחזיות, ובו מכרה ב-656 מילון ליש"ט, אמנם 14% יותר מברבעון המקביל אשתקד אך עדיין נמוך מהתחזיות. ומחיר הרכישה הממוצע ירד ב-6%. חודש נובמבר הוא חודש הבלאק פריידי, ובו יצאה החברה במבצעים רבים 20% על כל האתר. בנובמבר גם היה יום הרווקים, ובו יצאה במבצע של 25% הנחה על כל האתר. המבצעים כאמור לא עמדו בציפיות והובילו דווקא לירידות בהכנסות החברה.

לאחר הירידה של אסוס ירדו גם מניות אופנה אחרות, אדידס נחתכה ב-3.6%ת M&H ב-3.9%, ואחריהן שאר המניות בענף: אינדיטקס, הבעלים של זארה, ב1.4% במדריד,  מארקס אנד ספנסר ב-,2.4% נקסט ב-3.4% וברברי ב-0.8 – כולן בלונדון.

על אף הירידה שלה מסרה M& H נתונים חיוביים על הרבעון הרביעי שהסתיים בנובמבר, ובו עלייה של  12% ל-56.4 מיליארד קרונות שבדיות. אלו מסתכמים כולל מס קנייה ב-65.45 מיליארד קרונות שבדיות, עלייה של 6% מהרבעון המקביל.

קונים באינטרנט? מדריך המכס המלא לייבוא אישי