שוק ההון    

"מניית אפל אטרקטיבית"

אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים בלאומי שוקי הון, מפרסם היום תגובה לדוחות אפל ומזהה הזדמנות במניית החברה  – "אפל פרסמה אתמול דו"חות ועלתה לאחר המסחר ב-3%. לאחר תקופה בה הציגה אפל ירידה בהכנסות, החברה חזרה לעצמה עם חידוש הצמיחה בהכנסות והציגה רבעון שיא – 78.35 מיליארד דולר בהכנסות"

למניית אפל

התוצאות של החברה עקפו את תחזיות האנליסטים, גם בשורה התחתונה – הרווח הנקי וגם בעליונה – ההכנסות – "אין חדש תחת השמש", אומר חיים, " האייפון ממשיך בדומיננטיות שלו, ומנגד, אפל ממשיכה להציג ירידה במכירות מכשירי האייפד, וגם במכירות מכשירי המק אין צמיחה.

"הכישלון של אפל הוא ללא ספק ה-.Applewatch אפל אינה מפרסמת נתונים על המכירות והמוצר נמצא תחת סעיף "מוצרים אחרים", הכולל גם את ה I-Pod והטלוויזיות של אפל. בסעיף זה נרשמה ירידה של 7%.סגמנט השירותים, אשר כולל בין היתר את Apple Pay , אייטונס ואפל מיוזיק, ממשיך להציג צמיחה יפה מאוד (26%), ומהווה פיצוי מהותי על החולשה בסעיף הכנסות אחרות.

"לא הכול וורוד בדו"חות הנוכחיים: אפל מאבדת נתח שוק בסין למתחרים הסיניים הזולים – המכירות בסין רשמו ירידה של 12%".

האם מדובר בהזדמנות קנייה?

"המתנגדים למניה, מזכירים את הגן הסגור, ולאחרונה גוברים הדיבורים על הדומיננטיות של האייפון בתמהיל המכירות. המשקיעים לא אוהבים את התלות של החברה במוצר בודד.

בהקשר זה אפשר להזכיר את הדוגמא האקטואלית של טבע והקופקסון. אמנם לאייפון אין תאריך "פג תוקף", אבל שוק המכשירים הניידים הופך לתחרותי יותר ויותר ואפל תמשיך לנסות להמציא את הדבר הבא.

יחד עם זאת, יש מספר גורמים שהופכים את המניה לאטרקטיבית בשנה הקרובה:

o       פוטנציאל להקלות מיסוי

o     במהלך 2017 אפל צפויה להשיק את האייפון 8, כאשר שנה בה מושק מודל חדש היא בדרך כלל שנה של עליות.

o    המשך צמיחה של פעילות השירותים: החברה מנסה לייצר שינוי הדרגתי במודל העסקי לכיוון שלUTILITY, כלומר קבלת הכנסה שוטפת מלקוחותיה. זוהי הכנסה "איכותית", היא יציבה יותר וקושרת את הלקוחות לחברה.

ובהמשך לדוח הכספי ולהמלצות האנליזטים בעקבות הדוחות הגיע מניית אפל לשיא חדש – שברה את ה-130 דולרים.

למניית אפל

למניית גוגל

למניית טוייטר