חדשות    

מצלאוי הרוויחה 11 מיליון שקל ברבעון הראשון; יותר מהרווח ב-2011

 

עוד חברת נדל"ן עם תוצאות נהדרות ברבעון הראשון של 2012. אחרי דוחות טובים לפרשקובסקי ודוחות מצוינים לדוניץ, מגיעה מצלאוי ומדווחת על רווח של 11.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011 ורווח של כ-8 מיליון שקל בשנת 2011 כולה.

מצלאוי הצליחה ברבעון הראשון לייצר הכנסות של 103 מיליון שקל, לעומת 34 מיליון שקל ברבעון המקביל וכ-300 מיליון שקל בשנת 2011 כולה.

מצלאוי פועלת בשלושה תחומים עיקריים –  פיתוח מקרקעין, קבלנות בנייה ונדל"ן מניב. התחום העיקרי הוא פיתוח מקרקעין שבמסגרתו החברה יוזמת, מפתחת, בונה , מקימה ומשווקת פרויקטים בתחום הבניה למגורים בישראל, לרבות על בסיס המודל (שבו מתמחה החברה)  של "פינוי-בינוי". מצלוואי מאתרת את המקרקעין , רוכשת את המקרקעין, מקימה את המבנים ומוכרת לרוכשי דירות. לחברה  עתודות קרקע לבניה למגורים ולמשרדים אשר נמצאים בשלבי תכנון שונים. עיקר עתודות הקרקע של החברה לבניית אלפי יחידות דיור, נובע מפרויקטים של "פינוי-בינוי" אשר נמצאים בשלבי ייזום ותכנון שונים. נכון לסוף מרץ 2012, בונה החברה מספר פרויקטים בתחום זה, הנמצאים בשלבי הקמה שונים. סך כל כמות יחידות הדיור בתחום זה, למועד הדוח, הינה כ- 376 יחידות דיור, מתוכן נמכרו כ- 93 יחידות דיור (כולל דירות שניתנו בתמורה בפינוי- בינוי וביחד עם שותפים בפרויקט אחד).

מנהלי החברה מפרטים את הפרויקטים העיקריים של מצלוואי במסגרת דוח הדירקטוריון – "פרוייקט מגדלי אונו – הפרויקט הינו להקמת שני בנייני מגורים בקרית אונו, הכוללים 91 יחידות דיור (חלק החברה – 69 יחידות דיור) ומבנה מסחרי בשטח של כ- 900 מ"ר (חלק החברה כ 500- מ"ר).למועד הדוח, נמכרו 48 יחידות דיור מתוך חלק החברה. למועד הדוח, הסתיימה עבודת ביצוע חניונים תת-קרקעיים, המבנה המסחרי והבניין הצפוני (הראשון מבין 2 בניינים בפרויקט), אשר נכון למועד הדוח נמסר לרוכשים. כמו כן הסתיימה בנייתו של שלד הבניין הדרומי".

פרוייקט נוסף הוא שוק אשכנזי, יהוד . מדובר בפרויקט "פינוי-בינוי" לפינוי שוק אשכנזי ביהוד, במסגרתו יפונו כ- 50 בעלי חנויות ושלוש דירות. במסגרת הפרויקט, מתוכנן להקים על המתחם מרכז מסחרי של כ- 1,600 מ"ר וכ-168 יחידות דיור בארבעה מגדלי מגורים. בעלי החנויות מיועדים לקבל שטחי מסחר במרכזהמסחרי שיקום ודירות בתמורה לחנויות ולדירות שיפונו."למועד הדוח" מעדכנת הנהלת החברה, " הושלמה החתמתם ופינויים של בעלי החנויות המאפשרים את בנייתם של 2 הבניינים הראשונים, בני 12 קומות כל אחד (מתוך 4 בניינים – 50% ) והחלו עבודות חפירת החניונים לצורך בנייה של שני הבניינים הראשונים והמרכז המסחרי. כמו כן, החברה ממשיכה לפעול להשלמת תהליך החתמת בעלי החנויות הקיימות במתחם על הסכם פינוי בקשר עם שלב ב'. ב-13 במאי, 2012 , לאחר תאריך המאזן, התקשרה החברה בהסכם לרכישת זכויותיה של אפריקה מגורים  ( 50% ) במקרקעין, כך שלאחר השלמת הרכישה כאמור,תחזיק החברה במלוא הזכויות במקרקעין".

פרוייקט שלישי של מצלואי הוא  פרויקט אמרלד טאוור בכפר סבא. גם פרוייקט זה הוא פרויקט "פינוי-בינוי"; "הפרויקט מתפרש על רחובות ששת הימים, גאולה וגורדון בכפר-סבא", מעדכנים מנהלי החברה, " במסגרת הפרויקט פונו 39 בעלי יחידות דיור בשטח של 40-60 מ"ר כל אחת, אשר שכנו ב- 5בניינים בעלי שתי קומות כל אחד. לאחר אישורו של הפרויקט למתן תוקף סיימה החברה את שלבי התכנון והסתיימה הריסתם של כל הבניינים. למועד הדוח, מכרה החברה 80 יחידות דיור מתוך 81 יחידות דיור (חלק החברה) בכל הפרויקט.למועד הדוח, הסתיימה בנייתם ואיכלוסם של כל שלושת הבניינים בפרויקט (פרט לדירה אחת)".

פרויקט רביעי של מצלואי הוא  מתחם עלית, רמת- גן. לפני כארבע שנים החברה רכשה זכויות בעלות וחזקה בלעדית במגרש בגודל של כ- 1,280 מ"ר ברחוב ז'בוטינסקי ברמת- גן ואת זכויות הייזום לביצוע פרויקט פינוי בינוי במקרקעין סמוכים. בתחילת 2010 , השלימה החברה רכישה של 62.15% מהזכויות במקרקעין סמוכים, בשטח של 4 דונם. בכוונת החברה, כך עולה מהסברי מנהליה,  להקים על מקרקעי מתחם עלית והמקרקעין הנוספים מגדלי מגורים ושטחי מסחר. החברה הגישה תב"ע, בבקשה לריכוז כל הזכויות למגדל אחד בן 108 יחידות דיור ( מתוכם חלק החברה – 64 יח"ד ). ", נכון למועד פרסום הדוח הכספי" מעדכנים מנהלי החברה, "התב"ע אושרה על- ידי הועדה המקומית ונמצאת לקראת דיונים בועדה מחוזית. בנוסף, החברה הגישה תב"ע לבניית 268 יחידות דיור (כולל היחידות שהיו קיימות על-פי תב"ע קיימת) ובנוסף פינוי בינוי שבמסגרתו יוקמו 405 יחידות דיור, תחת 86 יחידות הקיימות כיום. למועד הדוח,החברה מבצעת את עבודות החפירה והדיפון במקרקעין".

תחום הפעילות הנוסף של החברה הוא כאמור קבלנות בנייה. החברה מנהלת ומבצעת פרויקטים בבנייה עבור צדדים שלישיים, בעיקר של מבני מגורים בישראל. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2012 החברה  מבצעת ה עבור צדדים שלישיים בהיקפים חוזיים של כ- 265 מיליוני ש"ח, מהם טרם הוכרו כהכנסות כ- 156 מיליוני ש"ח. החברה נוהגת לבצע את מרבית הפרויקטים של פיתוח מקרקעין בקבלנות עצמית. "למועד הדוח", מסבירים מנהלי מצלואי, "מספקת החברה שירותי קבלנות בניה במספר פרויקטים למגורים עבור יזמים שונים: פרויקט "נאות הפסגה" – מודיעין עלית – החברה נמצאת בתהליך הקמתו של פרויקט מגורים שיכלול 224 יחידות דיור ב- 8 בניינים (כ 24,000- מ"ר) במספר שלבים. למועד הדוח,סיימה החברה להקים את שלב א' של הפרויקט אשר כלל 3 בנייני מגורים הכוללים בסך הכל 60 יחידות דיור. בנוסף, בונה החברה 4 בניינים נוספים הכוללים 80 יחידות דיור, מתוכם הסתיימה למועד הדוח בנייתו של בניין אחד ושלושת הבניינים האחרים נמצאים בשלבי גמר.במהלך הרבעון השני של שנת 2011 , מונה לנאות הפסגה כונס נכסים. החברה הגיעה להסדר עם כונס הנכסים לגבי המשך עבודה וסיום הקמת שלושה בניינים, וכן תחילת בנייתו של בניין נוסף הכולל עוד 20 יחידות דיור וסיום עבודות הפיתוח"

פרוייקט נוסף בקבלנות ביצוע הוא  פרויקט "שער הים" – ראשון לציון; "החברה התקשרה בהסכם לביצוע עבודות בנייה של 8 בניינים בני 80 יחידות דיור כ"א ובסה"כ 640 יחידות דיור", מסבירים במצלוואי, "הפרויקט מבוצע בשלבים למועד הדוח, הסתיימה בנייתם של ארבעת הבניינים הראשונים והחברה נמצאת בשלבי בנייה מתקדמים של בניין נוסף (שלב ה') ובשלבי בניית שלד של בניין אחר (שלבים ה'+ו'), ובכלל זה הקמת מבנה לחניונים צמודים (בחלקם מקורים ותת קרקעיים), פיתוח שטחים ציבוריים פתוחים, ופיתוח צמוד סביב הבניינים.

התחום השלישי של מצלואי הוא נדל"ן מניב. החברה מנהלת נכסים מניבים בבעלות בלעדית או משותפת בישראל, לרבות מבני משרדים, מבני תעשיה ומרכזים מסחריים. נכון לסוף מרץ 2012  הסתכם שטח מבני החברה ושותפיה המיועד להשכרה, בכ- 23.98 אלפי מ"ר (חלק החברה כ- 20.15 אלפי מ"ר) המרוכזים בעיקר בעיר אור יהודה. שיעור התפוסה בהם לאותו מועד הינו כ 66% , ללא שינוי מהותי