חדשות    

משכנתאות ב-11 מיליארד מוחזרו בשנה האחרונה

ב-12 החודשים האחרונים מוחזרו משכנתאות בהיקף של 11 מיליארד שקל – כך עולה מנתוני בנק ישראל . מיחזור המשכנתאות נעשה במקביל להורדת הריבית והכדאיות הכלכלית במשכנתא חדשה.  בסה"כ מוחזרו 23 אלף משכנתאות.

לאחרונה הפחית בנק ישראל את הריבית לספטמבר 2014 ב-0.25% ל-0.25% , שפל  שעשוי לעורר עוד יותר את שוק הדירות, ובמקביל להניע רבים למחזר את המשכנתאות שלהם.  למעשה, זה הזמן לבדוק אם אתם יכולים להוזיל את הריבית ובהתאמה את התשלומים החודשיים. מעבר לכך, אם אתם לוקחים משכנתא אז שהרי זו תקופה טובה – לא סביר שהריביות יהיו נמוכות יותר מאשר בתקופה זו. אחרי הכל, ריבית המשכנתא עוקבת אחרי הריבית במשק. עם זאת, צריך לזכור שלרוב  משכנתא נלקחת לטווח ארוך, והריבית צפויה להשתנות במשך השנים, ויש אחת לתקופה לבדוק אפשרות למחזר או לשנות את מרכיבי המשכנתא (ריבית קבועה, ריבית משתנה, תקופת המשכנתא ועוד) עלה.

הורדת הריבית אמורה להשפיע על משכנתאות קיימות, בעיקר בחלק המשתנה (לרבות החלק שהוא בריבית פריים/ צמוד לפריים); הפחתת הריבית עשויה להוזיל את התשלומים השוטפים. השפעה נוספת עשויה להיות משמעותית יותר והיא כאמור בדיקת חלופות או מיחזור המשכנתא.

לכתבה – זה הזמן למחזר את המשכנתא