חדשות    

משרד הבינוי מקדם מע"מ 0 גם על שיפוצים

המהלך יגרום לכך שבעלי דירות לא יעסיקו קבלני שיפוצים ללא חשבוניות ויגרום למיגור הכסף השחור הרב בענף

ביום שישי נערך הכנס השנתי של התאחדות קבלני השיפוצים, אליו הגיעו כ- 850 קבלני שיפוצים. מנכ״ל משרד הבינוי שלמה בן אליהו הכריז בכנס שמשרד הבינוי הציע למשרד האוצר לקדם מהלך שימגר לחלוטין את הכסף השחור המתגלגל בענף שיפוצים. התוכנית של משרד הבינוי הינה שכל אדם שמשפץ את ביתו יוכל להזדכות על המע"מ בכפוף להצגת חשבונית. המהלך יגרום לכך שבעלי דירות לא יעסיקו קבלני שיפוצים ללא חשבוניות ויגרום למיגור הכסף השחור הרב בענף. בן אליהו ציין "התקבולים שתקבל המדינה ממס ההכנסה בו יחויבו השיפוצניקים יהיה גבוה לאין ערוך מהחזר המע"מ לאזרחים".

ערן סיב, יו״ר התאחדות קבלני השיפוצים, בירך את מנכ״ל משרד הבינוי על המהלך והתמיכה במיסוד הענף, וטען שקבלני השיפוצים מעוניינים בשלושה דברים: רישום ברשם הקבלנים, עבודה ועובדים. סיב ציין כי "ענף השיפוצים הינו הענף שמראה יותר מכל על הדו-קיום הטוב בין ערבים ליהודים. כמו כן, מדינת ישראל חייבת לאכוף את התופעה שערבים פלשתינאים בעלי רישיון סוחר מבצעים עבודות ללקוחות במחירים זולים במיוחד שלא מאפשרים לקבלני השיפוצים הישראלים להתחרות בהם".

סיב הוסיף כי "ללא המשולש של ניסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ, רשם הקבלנים אמנון כהן ואיציק מויאל יו״ר ההסתדרות עובי הבניין והעץ לא היינו מגיעים למיסוד ענף השיפוצים במדינת ישראל".

רשם הקבלנים עו״ד אמנון כהן אמר בכנס שתוך חודשיים יתווסף סיווג חדש ברשם הקבלנים – קבלן שיפוצים לעבודות קטנות של עד 350,000, וקבלני שיפוצים רבים יוכלו להתווסף לסיווג החדש. מהלך זה ימגר ויקטין את תופעת החאפרים בענף כמעט לחלוטין. איציק מויאל יו״ר הסתדרות הבינוי והשיכון העניק לארבע עובדי שיפוצים את פרס העובד המצטיין לשנת 2014.