מדריכי צרכנות    

מתי אפשר לבטל עסקה

קרדיט: pixabay

אילו מוצרים אפשר להחזיר, מתי אפשר להחזיר, מתי מקבלים את התשלום ומה עושים אם האריזה נפתחה

:ביטול עסקה הוא אפשרות להתחרט על עסקה שהוסכמה בתוך תקופה שנקבעה בחוק, לכל קבוצת מוצרים או שירותים תנאים אחרים לביטול עסקה.

ריהוט, ציוד, לגן, מכשירי חשמל

אם מדובר בריהוט, ציוד לגן, מכשירי חשמל, מטהרי מים, שעונים, כלי נגינה וכדומה אפשר לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מקבלת המוצרים אם לא נפגמו ולא  נעשה בהם שימוש. פתיחת האריזה אינה נחשבת שימוש. אלא אם כן הציוד הותקן בבית הלקוח או הוזמן לפי מידה. במקרה של כלי אוכל רק כלי אוכל ארוזים יחזרו.  גם כלי הנגינה יוחזרו רק באריזה המקורית ובלי שנעשה בהם כל שימוש.

ביגוד, הנעלה, תכשיטים

בביגוד ובהנעלה ותכשיטים אפשר לבטל עסקה עד שני ימים לאחר יום הרכישה שאינם ימי מנוחה בדמי ביטול של 5% או 100 שקל, הנמוך יותר. בביגוד התנאי הוא שהתווית לא הוסרה והפריט יקר מחמישים שקל. לא כולל בגד ים ובגדים תחתונים.

בתכשיטים ביטול העסקה יתבצע רק אם מחיר הסקה אינו עולה ע ל3,000  שקל והוא מוחזר באריזה המקורית בצירוף תווית המחיר.

נופש וחוגים

בנופש ובילויים וקורסים וחוגים ניתן לבטל 14 ימים לאחר חתימה על העסקה בתנאי שאינם ימי מנוחה. למעט שירותים המתבצעים ברובם מחוץ לישראל ולמעט לימודים אקדמים.

עסקאות מתמשכות

בעסקאות מתמשכות, דמי מנוי או כל עסקה שבה יש תשלום קבוע התנאי הוא ביטול לאחר 14 יום מאז ביצוע הסקה או מיום שליחת חוזה בכתב.  זכות הביטול ניתנת גם אם התחילו כבר במתן השירת. החברה חייבת לבטל את העסקה תוך שלושה ימים מההודעה על הביטול ו-6 ימים אם נמסרה בדואר רשום. יוצאות דופן עסקאות נופש בתשלום קבוע שלהן הסדר מיוחד.

  שוברים וכלי רכב

בכלי רכב תבוטל העסקה רק אם הרכב נקנה ביד ראשונה מהיבואן בתנאי שלא נרשם על שם הצרכן במשרד הרישוי. תוך 14 יום מביצוע העסקה. שוברים שניתנו במתנה אפשר להחזיר , בתנאי שאינם תווי קנייה   ושהצרכן הציג קבלה, פתק החלפה וכדומה.המוכר יחזיר את התמורה במזומן או בצ'ק  בתוך חמישה ימי עסקים.

ארבעה חודשים למבוגרים ובעלי מוגבלויות

אצל מבוגרים בעלי מוגבלוית אפשר לבטל ארבעה חודשים לאחר העסקה ובתנאי שנעשתה שיחה בין הצרכן למוכר.

חריגים

אם המוצר נקנה אצל הספק, דמי ההובלה על חשבון הצרכן.לגבי עסקאות נופש, רוכלות ומכר מרחוק יש הסדרים אחרים בחוק

ביטול עסקה בכרטיס אשראי, זה לא פשוט – ככה תפעלו!  

איך מחשבים – ימי עסקים? ומתי יגיע המקרר?

איך מחזירים מוצרים בקנייה באינטרנט