מדריכי צרכנות    

מתי מגיע לכם פיצוי ללא הוכחת נזק

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-12/2018

הטיסה התבטלה? הטכנאי איחר? שלחו לכם ספאם? מגיע לכם פיצוי

נגרם לכם עוול? לא תמיד צריך לעבור את כל הבירורקטיה והסחבת המשפטית , כדי להוכיח שנגרם לכם נזק. הנה כמה מקרים שבהם מגיע לכם פיצוי בלי כל צורך בהוכחת נזק.

טיסה התבטלה: במקרה כזה, ואם הטיסה לא התבטלה בשל גורם כוח עליון, מגיע לכם פיצוי בהתאם למרחק הטיסה ולזמן האיחור. כמו כן חברת התעופה מחויבת בשירותי האכלה, שתייה ולינה, אפילו אם כוח עליון הוא הגורם לביטול הטיסה.

הרכבת איחרה: אם הרכבת איחרה ביותר משלושים דקות מהמועד המתוכנן,  מגיע לכם כרטיס חינם בקו שבו נסעתם. אם הרכבת הגיעה ליעדה  יותר משעה לאחר המועד המתוכנן,מגיעים לכם  פיצוי בדמות שני כרטיסים חינם בקו שבו נסעתם. אם הרכבת בוטלה מגיע זיכוי על הכרטיס הנרכש

הטכנאי איחר: אם הטכנאי איחר ביותר משעתיים מגיע לכם פיצוי של 300 שקל על איחור של שעה,  ו-600 שקל במקרה של איחור של שעתיים. אם נגרם נזק תצטרכו ללכת לבית משפט להוכיח את הנזק שנגרם.

חייבו אתכם יותר ממה שחתמתם: חייבים להחזיר לכם את  סכום החיוב העודף בתוספת ריבית והצמדה ופיצוי תוך 14 יום מיום קבלת הדרישה להחזר כספי, וכן פיצוי ללא הוכחת נזק של 16 שקל. כמו כן העסק או החברה חייבים להשיב בכתב לכל פנייה שלכם על חיוב ביתר, תוך 21 יום.

שלחו לכם ספאם: קיבלתם פרסומות ללא הסכמה? החוק מאפשר לכם לתבוע 1,000 שקל ללא הוכחת הנזק על פרסום שלא נתתם לו את הסכמתו

לא החזירו לכם כסף: במקרה שביטלתם עסקה ולא קיבלתם את התמורה בזמן הקבוע בחוק,  אם לא קיבלתם החזר על מוצר בלי שפורסה מדיניות החזרים בחנות, לא קיבלתם החזר עמלה על סכום שלא נגבה כחוק על שירותים מפוקחים כמו חשמל או מים, לא קיבלתם את ההפרש בין המחיר באריזה לקופה, חידשו לכם עסקה ללא הסכמתכם – מגיע לכם פיצוי של עד 10,000 שקל.