משפט    

נוסע ניסה לחסוך כסף על טיסה. לופטהאנזה תובעת אותו

מעודכן ל-02/2019

הנוסע ירד ביעד הביניים ולא המשיך ליעד הטיסה, כיוון שטיסת הקונקשן זולה יותר. החברה תובעת אותו על ההפרש

יש נוסעים בחברות התעופה שמנסים להשיג כרטיסים זולים יותר, לפעמים זה יכול להגיע לתביעה. לופטהאנזה תובעת נוסע שלא עלה על טיסת ההמשך, כדי לעצור את התופעה.

לא מעט נוסעים מסיימים את המסע שלהם בתחנת המעבר  אבל לא עולים על טיסת ההמשך ליעד שמופיע כסופי בכרטיס הטיסה שלהם. הסיבה היא שבחלק מהמקרים הכרטיסים ליעד הסופי זולים יותר מהיעד שלהם, שהוא למעשה רק תחנת מעבר לפני הקונקשן. חברות התעופה מתנגדות לשיטה, בין השאר מכיוון שהיא מובילה לעיכובים בהמראות.

לופטהאנזה תבעה נוסע שהזמין באפריל 2016 טיסה לכיוון אחד מאוסלו לסיאטל עם עצירת ביניים בפרנקפורט. אבל  ירד בפרנקפורט ועלה לטיסה נפרדת של לופטהאנזה מפרנקפורט לברלין.

הנוסע שילם עבור הטיסות הללו כ-700 יורו , אך בלופטהאנזה טוענים כי היה אמור לשלם 2,769 יורו .החברה אומרת שזו הפרה של התנאים, ולכן היא תובעת ממנו את ההפרש , כולל ריבית, בפיצויים. אומנם בית המשפט המחזוי דחה את התביעה אך החברה הודיעה שתגיש ערעור.

זו לא הפעם הראשונה שחברות התעופה מנסות למנוע בדרכים משפטיות את התופעה הזו. ב-2014 הגישו חברת התעופה יונייטד איירליינס ואתר הנסיעות Orbitz תביעה אזרחית נגד אקרטר זאמאן בן ה-22, שייסד את האתר Skiplagged.com שעוזר לנוסעים למצוא טיסות זולות יותר בהתבסס על האסטרטגיה הזו, שנקראת "עיר חבויה" (hidden city). אולם, גם במקרה הזה בית המשפט דחה את התביעה ושופט בית המשפט המחוזי באילינוי טען שאין לו את הסמכות החוקית לפסוק בעניין כי הנאשם לא מתגורר או עושה עסקים במדינה.

מה זה מסי נמל? ואיך זה מייקר את כרטיס הטיסה שלכם?

חברות התעופה הדייקניות ביותר