משפט    

נוסע שאיחר לטיסה תבע את טורקיש ויפצה אותה ב-20 אלף שקל

מעודכן ל-02/2019
גם הערעור לא עזר והכרטיס שהציג התובע תמך בטענת החברה

אזרח רכש כרטיס טיסה מחברת טורקיש מתל אביב לניו דלהי. לטענתו, לאחר שהגיע לאיסטנבול הוא התיישב סמוך לשער העלייה למטוס, ובינתיים בדק את המייל שלו, כדי לא לעמוד בתור הארוך לכניסה למטוס.

 כשניגש לדלפק העלייה למטוס, רבע שעה לפני שעת ההמראה, נאמר לו שהטיסה נסגרה והוא לא יכול לטוס. הוא העיד כי ישב באזור שער העלייה למטוס ולא הייתה קריאה לנוסעים לעלות לטיסה, וגם לא  קריאה אחרונה שהשער נסגר. בתביעה  דרש פיצוי של 41 אלף שקל, כי לא הוצע לו שום פתרון וכי נציג של החברה נזף  על האיחור לטיסה.

לטענתו, גם המזוודות ששלח לטיסה לא הגיעו לאיסטנבול  וכי נציגי החברה הציעו לו שיטוס 24 שעות לאחר מכן בתוספת תשלום של 180 יורו. בכתב ההגנה דחתה החברה את הטענות וציינה, כי בניגוד לטענותיו כי שער העלייה למטוס נסגר בשעה 19:30 הרי שעל פי המסמכים שבידיהם רק בשעה 19:41 שמו הוסר מרשימת הנוסעים לטיסה שלא הייתה מלאה.

בית המשפט לתביעות קטנות דחה את תביעתו, אך הוא הגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב. המחוזי החליט לדחות את הערעור וציין כי לא מובן לו מדוע הוא לא התייצב בזמן לשער העלייה, שכן אין שום סיבה שהחברה לא תעלה אותו לטיסה.

"אודה ולא אבוש כי לא ירדתי לסוף דעתו של המערער: טענתו היא כי שעת סגירת הטיסה לא הייתה כתובה באופן ברור על גבי כרטיס העלייה למטוס", ציין השופט בפסק הדין. "מכרטיס העלייה למטוס (בורדינג) שהציג המערער עצמו עולה שנכתב עליו בבירור ובגופן גדול כי שעת העלייה למטוס היא 18:45". והשופט קבע שישלם לחברה פיצוי של 20 אלף שקל.

איחרתם לטיסה? לא מעניין את חברות התעופה

בחברות תעופה אירופיות, המדיניות בעניין איחור לטיסות מעוגנת בחוק – ולא רק בהסכמים שבין הלקוח לחברת התעופה. לפי החוק, במקרה שהלקוח איחר לטיסה מסיבה שאינה קשורה לחברת התעופה היא אינה מחוייבת לסייע לו. אולם כמה חברות מנסות לסייע,.

הטיסה איחרה במספר שעות – מה מגיע לכם?

מה הפיצויים המגיעים לכם על ליקויים בתחבורה ציברית