ניהול השקעות עצמי

ניהול השקעות עצמי הופך ליותר ויותר מקובל בשנים האחרונות. הסיבה פשוטה – ניהול אקטיבי עולה כסף, הרבה כסף! דמי הניהול שאנו משלמים כדי שמנהלי קרנות הנאמנות, מנהלי קופות הגמל ומנהלי הפנסיה ינהלו לנו את הכסף, מאוד גבוהים, ובפועל "נוגסים" לנו בתשואות באופן משמעותי, במיוחד כשהתשואות כה נמוכות על רקע ריבית שנושקת לאפס. לכן, ההתעניינות בניהול עצמאי הולכת וגדלה. יש כאלו שמנהלים את החסכונות שלהם לטווח הארוך באופן עצמאי (IRA); יש כאלו שפשוט סוחרים באופן שוטף, וזו דרך חיים בשבילם (אלו הם היותר ספקולנטים), ויש כאלו שפשוט מכינים מראש תיק השקעות מגוון שמתאים לרמת הסיכון שלהם ואחת לתקופה מציצים לראות שהכל בסדר.

השקעות הן דבר ממכר, אתם יכולים לגעת בזה כבדרך אגב, ופתאום למצוא את עצמכם מציצים כל כמה דקות במניות ובאיגרות חוב שהשקעתם בהן. קחו את זה בחשבון ולפני שתתחילו – חשוב שתלמדו (אנחנו נדריך אתכם במסגרת מדריכים להשקעות) את סוגי ההשקעה (טווח ארוך לעומת טווח בינוני/קצר), את מכשירי ההשקעה (מניות, איגרות חוב, קרנות נאמנות, תעודות סל ועוד), את הסיכונים ואת הסיכויים. הכי חשוב שתלמדו את גודל החשיפה שאתם מוכנים לקחת, ובהתאמה תרכיבו תיק השקעות מגוון שמתאים לרמת הסיכון שלכם. זה לא טריוויאלי, ובשלבים מוקדמים אולי תצטרכו הכוונה מיועצי השקעות בבנקים (אנחנו לא יועצים מוסמכים – חשוב לדעת!), אבל מניסיון אישי אנחנו יכולים להגיד שלפחות לנו ולפחות עד כה (ובמשך שנים רבות) ניהול השקעות עצמאי היה משתלם מאוד.

אז מה יש לנו כאן?

מדריך גג  – ניהול השקעות עצמי (ככה  תנהלו את הכסף שלכם…לבד!)

מדריכים להשקעות – מדריכים לניהול הכספים שלכם – מדריכים בקרנות נאמנות, מדריכים בתעודות סל, מדריכי השקעה בדולר, באופציות, בנגזרים, מדריכי השקעות במניות (לרבות מדריכים בסיסיים על שוק ההון), מדריכי השקעה בסחורות, מדריכים על אפיקי השקעה שונים, על אפשרויות השקעה דרך מנהלי תיקים, דרך אלגוטריידינג, ומדריכים שיעזרו לכם לחסוך בדמי ניהול ולהעריך בעצמכם את הסיכון והסיכוי בכל השקעה.

בנוסף יש באתר –  הרהורי בורסה – רעיונות השקעה שנראים אטרקטיביים/מושכים, אם כי יש לסייג – אנחנו כאמור לא מנהלי השקעות ויועצי השקעות.

וגילוי נאות – המאמרים/כתבות, הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר, ניתנים כשירות לגולשים. אין לראות בהם, בשום אופן, המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הגולש/קורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות במכשירים שונים – מניות, קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נכס אחר, לרבות נדל"ן. לכותבים יש אמנם היכרות עם שוקי ההון, אבל הם אינם מנהלי השקעות או יועצי השקעות מוסמכים.

הגולש/קורא צריך לקבל החלטות בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים שלו.

הכותבים עשויים להיות בעלי עניין אישי בניירות ערך, בניירות שמוזכרים באתר, שמוזכרים בכתבה/מאמר, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במאמר.

וכן – במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויים. אנחנו עושים את המיטב כדי שהמידע יהיה אובייקטיבי ונכון, אבל לפעמים טעויות מתרחשות.

לאתר, למפעיליו ולכותביו אין ולא תהיה אחריות בכל צורה לנזק או להפסד שייגרמו משימוש במאמר/כתבה, נתונים ומידע, אם ייגרמו.