תיירות    

ניו יורק בזול: יש דבר כזה

טיול בארצות הברית אינו דבר זול בנקודת ההתחלה שלו. מחיר הטיסות לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות גבוה, פונקציה של משך הטיסה הארוך (למרות שיש לאחרונה מגמה של התמתנות מסוימת במחירים). בהמשך לכך עלויות השהות בארצות ובערי אמריקה הן בהחלט גבוהות, ורואים את זה בכל ההיבטים: מלונות, השכרת רכב, תחבורה ציבורית, אטרקציות תיירותיות, אוכל, קניות ועוד.

אבל מה בדיוק התמונה בניו יורק, "התפוח הגדול"? כמו שתראו מיד, היא ממש לא עיר זולה. בכל זאת יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לצמצם את העלויות, ולחוות את ניו יורק בזול – לפחות באופן יחסי

טיסות

לאחר שמוציאים ויזה לארצות הברית (הוצאה כספית בפני עצמה, ממנה אי אפשר להימנע) צריך למצוא כרטיס טיסה. המחירים של טיסות לניו יורק הם בהחלט גבוהים מרוב היעדים בעולם, כשברוב המקרים מדובר בהוצאה בת ארבע ספרות – ובדולרים. בחודשים האחרונים כאמור גדלים הסיכויים למצוא טיסות במחירים נוחים, בעיקר בגלל הגדלת התחרות והכנסת שחקנים חדשים לשדה המשחק במסגרת מדיניות השמיים הפתוחים באילת.

ניו יורק אינה יעד שטסים אליו ברגע האחרון, כי צריך לתכנן את השהות בעיר וגם להוציא ויזה. כלל האצבע שצריך ללוות אתכם הוא שברוב המקרים מומלץ מאד להזמין טיסה לניו יורק מוקדם ככל האפשר, חודשים לפני ההגעה ליעד. הסיבה היא שהמחירים נוטים לעלות ככל שמועד הטיסה מתקרב והמושבים במטוס מתמלאים.

בטיסות ממושכות דוגמת אלה לניו יורק יהיה לכם קשה יותר למצוא טיסות Low Cost, שמתאימות יותר ליעדים קרובים יחסית – לכל הפחות יהיה לכם כדאי הרבה פחות לחפש טיסות כאלה. כדי לצמצם את המחיר בכל זאת ניתן לבחור בטיסה עם עצירת ביניים, שעשויה להציע הוזלה של כמה מאות דולרים בעלות הטיסה. חשוב לראות מהו משך הקונקשן, כי לא תמיד זה מומלץ (או מהנה) להאריך את הטיסה הארוכה ממילא בעוד כמה שעות.

מלונות

המלונות של ניו יורק נוטים להיות יקרים, כשבהרבה מקרים הרמה שלהם לא מצדיקה את זה. אז מה עושים? משלמים את המחיר הגבוה בהכנעה, או בודקים מה אפשר לעשות כדי לצמצם מעט את העלויות. במחירים הגבוהים של מלונות בניו יורק בחירה מקובלת היא במלונות בדרגת תיירות סבירה ותו לא, אפילו מתחת לממוצע: ניו יורק זה ממש לא המקום למצוא מלונות חמישה או ארבעה כוכבים. אם מתבוננים במלון כמקום לנוח ולשים בו את הראש בתום יום טיולים, ניתן להתכוון לעבר אופציות מעט זולות יותר.

אפשרות אחרת להוזיל את המחיר היא התפשרות במיקום המלון. ברור שמלונות בלב מנהטן או בסמוך למבנים המפורסמים של ניו יורק יהיו יקרים יותר. ניתן להוזיל את המחיר באמצעות התרחקות מהמרכז, אפילו עד לפרברי ניו יורק. במקרה הזה מומלץ לוודא שהמלון נמצא במרחק סביר מתחבורה ציבורית, וגם שמרחק הנסיעה הצפוי לא יביא לכך שתבזבזו זמן יקר מדי יום.

אטרקציות תיירותיות

רוב האתרים התיירותיים של ניו יורק (למעט מקומות כמו סנטרל פארק) גובים דמי כניסה, שעלולים להיות לא זולים. זה לא אומר שצריך לוותר עליהם – כי בעיקר בשביל זה באים לניו יורק – אבל שכן מומלץ לחפש דרכים להוזיל את המחיר. כשבוחנים את שעות הפתיחה והמחירים של המקומות השונים (מוזיאונים לדוגמא), מומלץ לחפש את הימים המיוחדים בהם הכניסה היא במחיר מוזל או ללא תשלום כלל וכלל: במוזיאון לאמנות מודרנית Moma לדוגמא הכניסה היא ללא תשלום בימי שישי בשעות 16:00-20:00 (קחו בחשבון שתיירים רבים אחרים יודעים את זה, ולכן הצפי הוא לתורים ארוכים מאד בכניסה). כמו כן יש מקומות שמציעים בתאריכים מסוים אפשרות לשלם כמה שרואים לנכון על הביקור. אותו הדבר נכון גם לגבי הסיורים המודרכים בניו יורק, שמועברים בחלק מהמקרים בחינם – ברוב המקרים כן בוחרים להעניק טיפ בתום הסיור למדריך. מי שרוצה לראות מקרוב את פסל החירות, דוגמא נוספת, יכול לעלות על מעבורת חינמית לסטטן איילנד שעוברת ממש בסמוך לפסל.

הופעות בניו יורק הן חלק בלתי נפרד מהחוויה. על הופעה בבורדווי מומלץ שלא לוותר בשום מקרה, והיא צפויה לעלות במצב הרגיל כמה מאות דולרים לכרטיס. אבל, וזה אבל גדול מאד, ניתן לרכוש כרטיסים למקומות פחות טובים במחיר נמוך יותר. ביום ההצגה אפשר למצוא כרטיסים אחרונים במחירים סבירים יותר, למשל בקופה המוזלת בכיכר הטיימס, בקופות של TKTS שבין השדרה החמישית לבין ברודווי או באתרי אינטרנט ייעודיים.

הרבה מקומות בניו יורק מעניקים הנחות לסטודנטים ולמבוגרים. לא פעם תעודת סטודנט "רגילה" של מוסד אקדמי ישראלי תספיק, ולכן מומלץ לנסות את האופציה הזו. סקירה מהירה של המחירים בכניסה לאתר יכולה לגלות לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת. על אותו עיקרון ילדים מקבלים כמעט תמיד הנחות ולפעמים נכנסים בחינם, תלוי בגיל שלהם ובאטרקציה התיירותית הספציפית שמעוניינים לקחת אותם אליה.

בדומה לערים תיירותיות אחרות, גם בניו יורק ניתן לרכוש כרטיס הנחות שמקנה כניסה חינם לאתרים שונים. ה-City Pass של ניו יורק מאפשר כניסה לשש או שלוש אטרקציות מרכזיות בעיר – דוגמת מוזיאון המטרופוליטן, המוזיאון האמריקאי להיסטוריה וה-Empire State Building Experience. אם אתם מתכוונים לבקר במקומות הכלולים בכרטיס, זה יכול לחסוך לכם כמה עשרות דולרים, אם לא יותר. אחרת, מדובר בבזבוז כסף: ה-City Pass אינו זול כלל, כשמחיר הכרטיס למבוגר לשישה אתרים עולה על כ-122 דולר וכרטיס לילד כ-98 דולר.

קניות

חוויית השופינג היא חלק משמעותי מכל טיול בניו יורק, כשגם מי שלא חובב קניות ביום יום עשוי למצוא את עצמו מסתובב לא מעט בין חנויות. באזורים המתוירים והמפורסמים בניו יורק למטרה זו המחירים יהיו גבוהים עד בלתי כדאיים לרכישה עבור התייר הישראלי הממוצע – כך למשל בשדרה החמישית של ניו יורק. מה שכן, אפשר גם בתנאים האלה להסתובב מעט באזורי הקניות, לחוש את האווירה ולהתרשם מהפריטים המהודרים ומהרגשת היוקרה. שופינג בניו יורק הוא במידה רבה חוויה תרבותית.

בניו יורק יש מרכזי אאוטלט, מחוץ למרכז העיר. המחירים בהם עשויים להיות זולים יותר, אבל הנסיעה אליהם עלולה להיות יקרה. כדי למצוא פריטים במחירים סבורים אפשר לדוגמא להתמקד בקולקציות קודמות, או בחנויות שנחשבות לזולות ביחס לעיר. מומלץ לחפש את הסיילים של ניו יורק, למשל בתקופת הכריסמס או "יום שישי השחור" (Black Friday), ולזכור שסטודנטים ומבוגרים עשויים לקבל הנחות בחלק מהרשתות. מומלץ לכן להצטייד בתעודות הרלוונטיות – לא כל החנויות יקבלו את זה, אבל יכול להיות שחלקן כן.

אוכל

ניו יורק היא אחת מהבירות הקולינריות של העולם, כך שרבים שמגיעים לעיר כן ינסו לטעום – אפילו פעם אחת – ארוחה איכותית ויקרה מאד (אנחנו לא מתכוונים למסעדות המישלן שיצריכו מכם תשלום של כמה אלפי שקלים לארוחה). מי שמחפש אוכל בתקציב שפוי יותר יוכל לפנות למסעדות המספקות אוכל עממי, לדוגמת סניפים של צ'יפוטלי או פייב גאייז. אופציה אחרת להוזיל את המחיר היא התוודעות לדוכני האוכל ולמאכלי הרחוב של ניו יורק. זה יכול להיות פתרון זמין וזול כשרוצים משהו קטן לאכול בדרך, בלי להתעכב יותר מדי ובלי להוציא מחיר גבוה על הארוחה.

מומלץ לנסות תמיד לחפש את הארוחות העסקיות, שעשויות להוזיל את המחיר בצורה משמעותית. הגירסה הניו יורקית של העסקיות היא בדרך כלל ה-Happy Hour, משעה 17:00 עד 20:00 – שעות בהן ניתן לקבל הנחות משמעותיות במחיר האוכל או השתייה. זו יכולה להיות אופציה סבירה יחסית לארוחת צהריים מאוחרת, או ארוחת ערב.

אז, נכון, עדיין טיול בניו יורק צפוי להיות יקר ביחס לרוב היעדים האחרים בעולם, אפילו בארצות הברית. אולם בעזרת יישום הטיפים האלה, והתנהלות כלכלית חכמה מבחינות אחרות, אתם יכולים להוזיל בצורה משמעותית את מחיר הביקור בעיר המדהימה ועמוסת האטרקציות הזו.

מדריכים נוספים שיצמצמו עבורכם את עלויות הטיול בחו"ל:

חיסכון בברצלונה

חיסכון בלונדון

חיסכון בברלין

חיסכון בפראג