הרהורי בורסה    

מה האנליסט של לאומי חושב על נינטנדו?

נינטנדו עשתה זאת שוב עם פוקימון גו – האם הטירוף מוצדק?

אוהד חיים אנליסט ניירות ערך זרים מתייחס לנינטנדו שהשיקה לאחרונה את אפליקציית פוקימון גו וזכתה לעניין מטורף. אבל, מה זה אומר על המניה ועל התוצאות העסקיות?

"חברת נינטנדו מוכרת לנו בעיקר משנות ה-90 קונוסולת המשחק גיים בוי, והמשחק האלמותי- האחים סופר מריו. בשבועיים האחרונים מתברר שנינטנדו עושה זאת שוב, עם אפליקציית הבלוק באסטר פוקימון גו. מאז ההשקה בתחילת יולי, היקף ההורדות שובר שיאים, ובארה"ב לבדה הגיע היקף ההורדות לכ-26 מיליון. נזכיר כי המשחק עדיין לא הושק באופן רשמי ברחבי העולם, וכבר האפליקציה נחשבת לפופולארית ביותר אי פעם.

"שוק ההון לא התעלם מהטירוף סביב האפליקציה. שוויה של נינטנדו הכפיל את עצמו והגיע ל-40.6 מיליארד דולר. בדרך עקפה נינטנדו חברות כמו סוני, יאהו ונטפליקס בשווי השוק שלה. המניה עברה אחרי גל העליות מימוש בריא, וזה זמן נהדר לבדוק האם הטירוף מצדיק את עצמו?

"החברה מחזיקה בכ-33% מהחברה שייצרה את האפליקציה. בשורה התחתונה, חלקה של נינטנדו בהכנסות הוא כ-24% (חלק מההכנסות זורמות לאפל וגוגל). על פי הערכות, שווי השוק של האפליקציה מוערך בכ-100 מיליארד דולר, וחלקה הצפוי של נינטנדו הוא כ-24 מיליארד".

האנליסט לא ממשיך מכאן, אבל מה זה אומר? ובכלל מה יש לו להגיד על כך שההערכות הן שהאפליקציה שווה 100 מיליארד דולר? – הגיוני, לא הגיוני?  ואם זה הגיוני מה זה אומר על המחיר של נינטנדו? וההיפך – לא הגיוני, אז מה זה אומר על המחיר?  ומה יש לנינטדנו חוץ מהאפליקצייה הזו? כמה היא מרוויחה, או מפסידה? מה הביצועים הצפויים להמשך? כלום.

תקציר האנליזה הזה, במילים עדינות, ממש לא תרם לנו להבין את החברה ואת הביצועים שלה. חבל, סיפור מעניין.

כך או אחרת, שמעון אוליאל מבית ההשקעות אנליסט מנתח "בגלובס" את הפוקימון גו ואת ההשפעה על מניית נינטנדו. להערכתו, המשחק מייצר כיום הכנסות של 2 מיליון דולר ביום, אך מדובר בשלב מוקדם מאוד (המשחק עדיין לא הושק בכל המדינות) , כשבהמשך המשחק יזרים פי כמה וכמה. אלא שהעלייה במניית החברה מגלמת לפוקימון גו שווי של 70-80 מיליארד דולר ולהערכתו זה אופטימי מאוד. כדי להצדיק את השווי הזה המשחק צריך להכניס סדר גודל של 10 עד 15 מיליארד דולר וזה נראה רחוק, למרות שברור שמדובר בבלוקבאסטר –  להרחבה בגלובס