חדשות    

"נתוני הצריכה הפרטית החזקים צפויים להימשך ומקטינים את הסבירות לצעדים מרחיבים נוספים של בנק ישראל"

עפר קליין, , ראש אגף כלכלה ומחקר של הראל פיננסים: "נתוני הצריכה הפרטית החזקים צפויים להימשך ומקטינים את הסבירות לצעדים מרחיבים נוספים של בנק ישראל"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר של הראל ביטוח ופיננסים, מפרסם היום סקירת מקרו כלכלית שבועית בה הוא מציין כי הצריכה הפרטית בישראל ממשיכה להתרחב.

"היקף הרכישות בכרטיסי אשראי זינק ב-2.7 אחוזים במרץ (מנוכה עונתיות) בהמשך לעלייה של 1.1 אחוזים בפברואר, והוא גבוה ב-9 אחוזים בהשוואה לרמתו במרץ אשתקד. נתוני הפדיון ברשתות השיווק הצביעו גם הם על התרחבות עם עלייה של 1.1 אחוזים במרץ ו-6.5 אחוזים ב-12 החודשים האחרונים", כותב קליין בסקירתו השבועית.

משקלו של סעיף הדיור בסל הצריכה הממוצע של משק בית ירד ל-24.7% ב-2015

הראל מעריכים כי "במבט קדימה החוזקה בהתרחבות הצריכה הפרטית תימשך, בפרט נוכח הצפי להפחתת המע"מ על מוצרי יסוד, העלייה בשכר המינימום והגידול הצפוי בתשלומי ההעברה בהמשך השנה, הפועלים כולם על האוכלוסייה בעלת הנטייה השולית הגדולה ביותר לצרוך מההכנסה הפנויה". בנוסף מעריכים הראל פיננסים כי "המשך הגידול בצריכה הפרטית מקטין את הסבירות לצעדים מרחיבים נוספים של בנק ישראל".

בסקירת בית ההשקעות לידר שוקי הון שפורסמה הבוקר, מזהיר יונתן כץ כי התמתנות בגידול במספר המועסקים ברבעון א' עלולה להדאיג את בנק ישראל. בנוסף מציין כץ כי אין שינוי בתחזית האינפלציה: 0.4% בחודש אפריל, 0.1% בחודש מאי, 0.2% בחודש יוני, ו-0.7% ב- 12 החודשים הבאים. יונתן כץ מעריך כי ביטול המע"מ על מוצרי היסוד יתרום (0.3%-) לאינפלציה, אם יבוצע.