חדשות קרנות נאמנות    

סיגמא "מעתיקה" מהיועצים של בנק מזרחי

סיגמא "מעתיקה" מהיועצים של בנק מזרחי  –  סיגמא שמנהלת קרנות נאמנות מדווחת על הסכם עם בנק מזרחי טפחות, לפיו תקבל סיגמא פרסומים של הבנק בנוגע להרכבי תיקי ההשקעות הטיפוסיים המומלצים על ידי הבנק, על מנת לאמצם כך שמדיניות ההשקעות של קרנות בניהולו של מנהל הקרן יעקבו אחר הפרסומים.

האם סיגמא, שמנוהלת על ידי פרופ' גלאי דן, רוצה להעתיק את היועצים של בנק מזרחי? האם לסיגמא אין מחלקת מחקר ומנהלי השקעות שבעצמם יודעים להגדיר תיק השקעות (מסוגים שונים וברמות סיכון שונות)?

על כל פנים, על פי ההסכם –  הפרסומים אינם נערכים על ידי הבנק ו/או עובדיו עבור מנהל הקרן, לא הותאמו לצרכיהם הבלעדיים ו/או המיוחדים או לצרכים הבלעדיים ו/או המיוחדים של הקרנות ו/או להוראות ההסדר החוקי בכל הקשור לקרנות, אלא נכתבו על ידי הבנק לצרכיו הפנימיים של הבנק ו/או לכל מטרה אחרת עליה יחליט.

"הבנק אינו מצהיר או מתחייב", כך נכתב בהסכם, "כי פעולה בהתאם לפרסומים תניב תשואה מסוימת ו/או תוצאה מינימלית כלשהי ו/או תעמוד ברמת סיכון מסוימת ו/או כי תדירות הפרסומים ומועדי הפרסומים אינם בהכרח התדירות ו/או המועדים המומלצים לעריכת שינויים בתיק ההשקעות של הקרנות.

"הפרסומים מטעם הבנק מבוססים, בין היתר על הערכות ו/או אומדנים. למנהל הקרן דירקטוריון, ועדת השקעות והנהלה, אשר הינם הגורמים הבלעדיים המוסמכים להחליט על מדיניות ההשקעות של הקרנות,  לעדכנה כנדרש ולקבל החלטות השקעה ו/או החלטות אחרות בדבר מימוש מדיניות ההשקעות בקרנות.

"לבנק ו/או לעובדיו לא תהיה כל מעורבות ו/או אחריות לקביעת מדיניות ההשקעות של הקרנות בניהול מנהל הקרן או לקבלת החלטות השקעה ו/או החלטות אחרות בדבר מימוש מדיניות ההשקעות בקרנות. ידוע למנהל כי נכון למועד חתימת ההסכם, הפרסומים אינם כוללים המלצות השקעה לגבי ניירות ערך ספציפיים ואף אינם צפויים לכלול המלצות כאמור.

"מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, הפרסומים ו/או ההרשאה לצפייה בהם אינם מהווים ייעוץ השקעות כמשמעות המנוח בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה-1995, ואינם יוצרים מעורבות של הבנק בקביעת מדיניות ההשקעות של הקרנות ו/או בקבלת החלטות השקעה ו/או החלטות אחרות בדבר מימוש מדיניות ההשקעות בקרנות ו/או ניהול תיק ההשקעות של הקרנות, ומנהל הקרן מוותר על כל טענה ו/או תביעה ו/או דרישה בקשר לכך. מנהל הקרן יהיה רשאי להתקשר עם צדדים שלישיים לשם קבלת שירותי ייעוץ השקעות, שיווק השקעות או ניהול השקעות של הקרנות, ובלבד שיקיימו את הוראות ההסכם ביחס לקרנות. הבנק יעניק למנהל הקרן גישה לפרסומים, כפי שיפורסמו על ידי הבנק מעת לעת באתר האינטרנט של הבנק, ללא תמורה. אין באמור כדי לגרוע מזכותו של הבנק לשנות את תדירות הפרסומים ו/או תוכנם ו/או היקפם.

"מנהל הקרן  יהיה אחראי באופן בלעדי לעמידה בהוראות ההסדר החוקי, בכל הקשור לקרנות לרבות ומבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, לעמידה בהתחייבויותיו ומצגיו בתשקפי הקרנות. אין בהסכם כדי לגרוע מסמכותו של מנהל הקרן בקשר לקרנות לפי כל דין. מנהל הקרן יהיה אחראי באופן בלעדי להתאמת מדיניות ההשקעות לפרסומים וכן להתאמה של מדיניות ההשקעות של הקרנות לצרכים וההנחיות של מנהל הקרן והקרנות, ליישומה ומימושה ולעדכונה של מדיניות ההשקעות כאמור מעת לעת כנדרש.