לימודים    קריירה    

סיימתם את התואר ועכשיו צריך להתחיל לעבוד בתחום? איך עושים את זה

מעודכן ל-03/2019

תתחילו לחפש עבודות כבר בשלב הלימודים, עבדו בהתחלה גם בעבודות שלא קשורות לתחום ונצלו את המוסד האקדמי

לא כולנו לומדים הנדסת מחשבים בטכניון והמעסיקים מחכים רק לנו כדי שנתחיל לעבוד אצלם. בהרבה מקרים המעסיקים יעדיפו את המנוסה על המשכיל, אבל יש דברים שאפשר לעשות כדי למצוא עבודה בתחום מיד בסוף התואר.

התחילו לעבוד על זה מוקדם

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להתחיל לחפש עבודה כבר בזמן הלימודים.  המעסיקים יעדיפו ניסיון גם אם לא בתחום מאשר היעדר ניסיון מוחלט. זה מלמד אותם שאתם אחראים, שאפשר לעבוד איתכם ושאתם מסוגלים להיות במסגרת שאינה הלימודים לאורך זמן.

גם עבודות כמו מלצרות, במכירות או שירות לקוחות ייכולות לעזור לקורות החיים. כאמור,מעסיקים מצפים למצוא אצל העובד איזשהו ניסיון תעסוקתי עקבי ומשמעותי; אפילו אם מדובר בתפקיד קטן ושולי.

אחרי הלימודים שימו דגש על התחום

אחרי שסיימתם ללמוד וזמנכם פנוי יותר כדאי לחפש את העבודות בתחום שכן יקדמו אתכם בקריירה. אתם יודעים שאתם עומדים לסיים את הלימודים?חפשו את השלב הראשון שלכם בקריירה, לרוב משרות ג'וניור לחסרי ניסיון. זכרו, חשיבה לקריירה היא חשיבה לטווח ארוך. גם אם התפקיד לא מתגמל כספית, הוא מקפצה לתפקידים עתידיים משתלמים יותר ובכלל לקריירה. אם למשל אתם שואפים להיות בכירים בענף הפרסום, אפשר כבר בזמן הלימודים להתחיל תפקיד פקידותי, ולאחר מכן אולי לעבור לקריאייטיב ועם התמדה אפילו להנהלה. ככה תכירו הן את התחום והן אנשי מפתח בתחום או בכלל כל מי שיעזור לכם להתברג בענף.

נצלו את המוסד האקדמי

 

חשוב לנצל גם את המוסד האקדמי. בכל אחד מהם יש מחלקה להכוון תעסוקתי, אשר נועדה לעזור לסטודנט ולבוגריפ למצוא עבודה. כמו כן אפשר להשתתף בהרצאות מקצועיות, סדנאות בכתיבת קורות חיים, סדנאות בראיונות עבודה ובירידי תעסוקה.

המוסדים האקדמיים גם מחלקים מלגות תמורת עבודה. בעבודות אלו אפשר לצבור ניסיון. אלו יכולות יעילות לסטודנטים בחינוך או לעבודה עם אנשים.

עוד כמה טיפים: עברו על משרות בתחום באתרי הדרושים, ראו מה מחפשים ומה הדרישות. ייצרו רשימת אנשי קשר, אלו יכולים להיות בוגרים או סטודנטים במוסד שבו למדתם או זרים ברשתות חברתיות כמו לינקדאין. אבל לא לשכוח, ניסוח קורות חיים טובים, מנוסחים לעילא ורלונטיים למשרה.

תכניות סיוע לסטודנטים

סטודנטים חייבים לשלם ביטוח לאומי – כמה ואיך משלמים?