שוק ההון    

סלקום מפטרת 250 עובדים; שכר המנהלים יופחת – אין ברירה!

סלקום מפטרת 250 עובדים – 5% מכח האדם שלה. הפיטורים הגיעו לאחר שבחודשים האחרונים לא הצליחו ההנהלה והועד להגיע להבנות על הצמצומים הדרושים. .

במכתב ששלח לעובדים, כותב מנכ"ל החברה – ניר שטרן: "כידוע לכם, אנו פועלים בשוק הסלולר בסביבת תחרות מוגברת. ברבעון השני לשנת 2018 דיווחנו על הפסד של 37 מיליון שקל. גם תוצאות הרבעון השלישי של 2018, משקפות מגמה של המשך השחיקה ורווחיות אפסית. לאור המשך התחרות הגבוהה הצפויה בשנת 2019, והרגולציה המכבידה צמצמנו בחודשים האחרונים, כמעט לחלוטין, הוצאות בחברה שאינן מוגדרות כהכרחיות. לצערי למרות המאמצים שכולנו משקיעים וכל המהלכים שאנו מבצעים, עלינו לבצע מהלכי התייעלות נוספים.

"כמנכ"ל החברה שרואה את התמונה כולה, לנגד עיני עומדת בראש ובראשונה טובת החברה. עליי מוטלת החובה וגם האחריות לדאוג לפרנסתם של אלפי העובדים המועסקים בחברה. אני עדיין חושב כי עלינו לעשות הכל על מנת להימנע מפיטורי עובדים. עלינו להרים כל אבן ולבחון כל דרך לצמצם הוצאות, לפני שאנו נוקטים במהלך חריג כזה. צמצום כוח-אדם צריך להיות המוצא האחרון בלבד. בארבע השנים האחרונות ועל אף סביבת התחרות המוגברת בכל תחומי הפעילות של קבוצת סלקום, נהנו עובדי הקבוצה מתקציבי שכר ורווחה גדולים בהתאם להסכם הקיבוצי.

"כך, בין השנים 2015-2018, שולמו לעובדים, בין היתר: מעל 80 מיליון שקל במצטבר עבור עדכון שכר ב-3% מידי שנה בממוצע (כ-13% בפרק זמן של 4 שנים, אל מול סביבת אינפלציה הקרובה ל-0), כ-60 מיליון שקל לתקציב הרווחה המשותף לפעילויות רווחה (מתוכם מעל 23 מיליון שקל לתקציב נופשי חברה, מעל 6 מיליון שקל למסיבות פורים, ומעל 4 מיליון שקל לאירועי ספורט). כ-60 מיליון שקל לתקציבים מהפרק הכלכלי בהסכם הקיבוצי (זכאות והגדלת הפרשות לקרן השתלמות, הגדלת הכיסוי הפנסיוני, בדיקות רפואיות, השתתפות בגני ילדים וקייטנות, ביגוד). חשוב ליכמנכ"ל החרה  להדגיש כי כל עוד מצב החברה איפשר זאת, יכולנו לצאת לנופשים וליהנות מתקציבי רווחה מוגדלים, אבל כולנו מבינים שהזמנים השתנו, ולצערי מה שיכולנו להרשות לעצמנו בעבר, איננו יכולים עוד לאפשר היום. אני מאמין וכולכם וודאי תסכימו איתי, שבעת הנוכחית אפשר וצריך לנהוג אחרת. אני מודיע לכם כאן כי החלטתי ששכרי ושכר חברי ההנהלה יופחת בצורה משמעותית.

"לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לצמצם חלק מתקציבי הרווחה הגדולים. לפני שאפילו עובד אחד מאבד את מקום עבודתו, אפשר וצריך לוותר על עדכוני השכר בתקופה הקרובה. זה הדבר המתבקש והראוי לפני שמפטרים עובדים וכך הייתי מעדיף שננהג. ההנהלה והוועד שותפים לרצון להימנע מפיטורי עובדים, אך לצערי אנו חלוקים בנוגע לשאלה איזה תקציבים יש לעצור השנה. אני מבהיר כי בכוונתי להמשיך לקיים דיאלוג פתוח עם יו"ר הוועד במטרה להגיע לפתרון מוסכם שגם ידאג לרווחת עובדי החברה, גם ייתן מענה לצורך לבצע התייעלות בחברה ומעל הכל ימנע פיטורי עובדים".

"יו"ר הוועד משקיעה מאמצים רבים בניסיון למציאת פתרונות, הן בשיחות מולי והן באפיקים אחרים ועל כך הערכתי הרבה. אני משוכנע שבאחריות משותפת נצליח למצוא את הדרך הנכונה ולהגיע להבנות לטובת החברה. ועד העובדים כגוף אחראי וכמייצגם של העובדים, מבין יחד איתנו את החשיבות שבשמירה על קבוצת סלקום כחברה מצליחה. אני יכול להבטיחכם כי אני פועל כל העת וללא לאות לשמר את מעמדה של סלקום כקבוצת תקשורת מובילה אך לא פחות חשוב מכך, לכך שסלקום תהיה מקום עבודה מתגמל וראוי לאמון ולמאמץ של כולכם. זו לא עת קלה לכולנו, אך אני בטוח שנצא ממנה חזקים ומחוזקים. אמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות בעניין זה בימים הקרובים".