מדריכי כרטיסי אשראי    

סמארטפון במקום כרטיס אשראי

סמארטפון במקום כרטיס אשראי- המכשיר הנייד שלכם הולך להחליף גם את כרטיס האשראי.

הסמארטפון גם ככה כבר מהווה חלק מרכזי בחיינו, וכנראה שממש בקרוב נתחיל לשלם בו, במקום דרך כרטיסי האשראי. זה אולי לא יקרה מחר בבוקר, אבל ברגע שאחת מהחברות כרטיסי האשראי, מתהדרת בטכנולוגיה הזו, זו כנראה רק שאלה של זמן עד שכל החברות יאפשרו תשלום דרך הנייד.

לאומי קארד השיקה  לאחרונה אפשרות לשלם דרך הסמארטפון. הטכניקה היא הצמדת הנייד  למסוף בחנות, שקורא את הסמארטפון ומחייב את חשבון בעל הנייד/ בעל הכרטיס. על פי הערכות החברה בתוך כמה חודשים חלק משמעותי מבתי העסק יתמכו בטכנולוגיה.

המתחרות כאמור, לא יוותרו על השוק הזה, וישיקו מוצר מתחרה.

איך מתבצע התשלום?

הטכנולוגיה מתבססת על אפליקציה חדשה ­ "לאומי קארד Pay". אפליקציה המאפשרת תשלום באמצעות טכנולוגית NFC המוטמעת במכשירי הסמארטפון ונתמכת כאמור בחלק מהרשתות. על פי המידע שמסרה לאומי קארד, פרוסים נכון לסוף יולי 2016 כ­20 אלף מסופים בבתי עסק בישראל התומכים בטכנולוגיה. מדובר על כ-15% משוק המסופים כך שלא מדובר במספר נמוך.

על פי הוראות בנק ישראל כבר ב-2017 יעברו כל בתי העסק למסופים מתקדמים וזאת בעיקר לשם הגברת אבטחת המידע ואבטחת התשלומים. המסופים החדשים תומכים באפשרות התשלום דרך האפליקציה שבנייד, כך שזה עוד גורם שצפוי להגדיל את השוק.

האפליקציה של לאומי קארד מאפשרת תשלום, בשלב ראשון,  במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד ולא במכשירי אפל. האיפון והמכשירים של אפל בכלל מבוססים על מערכת סגורה של אייפון ומכאן הקושי להתחבר עם מערכות חיצוניות. במידה ולאומי קארד ירצו שגם מכשירי אייפון יתחברו, אזי הם יאלצו לסגור על הסכם מיוחד עם אפל. כל המערכות האחרות פתוחות ואינן מצריכות תשלום והסכמים מיוחדים. זו כמובן בעיה לא קטנה – המכשירים של אפל מהווים קרוב לשליש מהמכשירים בשוק, ואם לאומי קארד באמת רוצה להפוך את המוצר להמוני היא צריכה גם את הסמארטפונים של אפל. המערכת של סמסונג ויתר המתחרות, אגב היא מערכת מבוססת אנדרואיד (מערכת הפעלה אנדרואיד) שפתוחה למפתחים ולכן ניתן לבנות עליה ולהשתמש בה באופן חופשי.

לאומי קארד מדגישה כי 80% מהלקוחות שלה מחזיקים במכשירים מבוססי אנדרואיד. עוד מסרה לאומי קארד כי כל הכרטיסים (תחת לאומי קארד) יהיו פתוחים לשימוש דרך הסמארטפון, וכן הם מציינים שהשימוש דרך האפליקציה מאובטח לחלוטין.

השימוש בנייד כמשכיר תשלום לא חדש בעולם, והאמתש גם לא בארץ. חברות כרטיסי האשראי ניסו להכניס את הטכנולוגיה הזו כבר לפני שלוש שנים, אלא שזה היה מוקדם מדי, הטכנולוגיה לא היתה בשלה (היה מדובר בצ'יפ חיצוני שקורא את המסוף). כיום תחת טכנולוגיית NFC שכבר מוטמעת בתוך הנייד, השימוש פשוט יותר והאבטחה מלאה ומקיפה יותר. בעולם נעשות עסקאות דרך הסמארטפון (כתחליף לכרטיס אשראי) בהיקף של 75 מיליארד דולר וקצב הגידול החזוי בחמש השנים הקרובות הוא מעל 505 בשנה (בממוצע).

מדריכים קשורים: 

מדריך כרטיסי אשראי – כל מה שצריך לדעת?

אל תחזיקו מספר כרטיסים – חבל על הכסף

אבד הכרטיס (או נגנב) – מה עושים?