שוק ההון    

ספנסר אקוויטי אישרה רכישה עצמית בהיקף של עד 15 מיליון דולר

לאחר סוף שבוע שבו האג"ח של חברת הנדל"ן האמריקאית המשיכו לצנוח הודיעה על רכישה עצמית בתקווה להקטין את התחייבויותיה. האם המשקיעים ישתכנעו?

ספנסר אקוויטי, חברת הנדל"ן האמריקאית, הודיעה כי תבצע רכישה עצמית  של אג"ח בהיקף של עד  15 מיליון דולר. ההודעה מגיעה לאחר שבוע שבו האג"ח שלה צנחו ב-22%. כיום הן נסחרות בתשואה של אג"ח זבל – 20.2% לסדרה א' ו־17.3% לסדרה ב'.

הסדרה הארוכה היחידה שדווקא כן מובטחת בשעבוד ספגה ירידה של 8%  ונסחרת בתשואה של 7%. . עם ירידות השערים בעשרה בינואר, לאחר שאג"ח סדרה א' צנחו ב־12.5%, ואג"ח סדרה ב' קטנו  ב־10.4% הודיעה החברה על הרכישה העצמית של אג"ח שהונפקו על יד החברה בהיקף של עד 15 מיליון דולר.

מנימוקי הדירקטוריון:  "המחיר שבו נסחרות האג"ח (סדרות א' ו־ב') של החברה נכון למועד קבלת ההחלטה הוא אטרקטיבי, ומהווה הזדמנות עסקית ראויה לחברה".  הרכישות יהיו בהתאם לתזרים המזומנים של החברה ולמצב הנזילות שלה.

עוד מוסרים בספנסר כי הרכישה העצמית  תצמצם את התתחיבויות שלה, תקטין את המינוף,  ותיצור רווחי הון לחברה  בגין ההפרש מערך  ההתחחיבות של האג"ח  לעלות הרכישה דה פקטו. בינתיים לא נראה שהמשקיעים השתכנעו.

סך כל התחייבויות החברה בסוף הרבעון השלישי  עמדו על כ-745 מיליון דולר, כנגד נכסים בשווי כ-1.25 מיליארד דולר. בחברה מקווים שהרכישה תוציא אותם מהבוץ.

אי.בי.אי. גמל להשקעה מחקה מדד נדלן מניב ישראל

נובה – הכנסות של 64 מיליון דולר – בהתאם לתחזית; תבצע רכישה עצמית ב-25 מיליון דולר

רכישה עצמית – היבט המס; מי מרוויח מרכישה עצמית והאם יש לשלם מס כאשר חברה קונה מניות של עצמה?