חדשות    

סקר BDO: כחלון הוא המועמד המועדף על בכירי הנדל"ן לתפקיד שר הבינוי

25% מבכירי ענף הנדל"ן בישראל רוצים לראות את יאיר לפיד חוזר למשרד האוצר; המועמד המועדף על בכירי הנדל"ן לתפקיד שר האוצר הוא פרופ' מנואל טרכטנברג שזכה בכ-30% מקולות הבכירים

סקר הנדל"ן של BDO זיו האפט, מראה כי המועמד הבולט לתפקיד שר האוצר הוא פרופ' מנואל טרכטנברג שזכה בכ-30% מקולות הבכירים. משה כחלון הוא המועמד המועדף על לתפקיד שר הבינוי והשיכון.

בסקר השנתי של בכירי ענף הנדל"ן השתתפו כ-275 מבכירי ענף הנדל"ן בישראל. כ-25% מבכירי ענף הנדל"ן בישראל בחרו בלפיד כמועמד המועדף לתפקיד שר האוצר. עם זאת, באשר לתוכנית הדגל של לפיד להורדת מחירי הדיור – מע"מ אפס – נרשמה תמימות דעים בקרב בכירי הנדל"ן כי אין להמשיך את התוכנית הנ"ל. לעומתה, סבורים בכירי הנדל"ן, כי לתוכנית מחיר מטרה דווקא יש עתיד – כ-78% מהנשאלים סבור כי יש להמשיך בתוכנית במהלך השנה הקרובה וליישמה.

מנתוני הסקר עולה כי עוד כ-54% מבכירי הנדל"ן סבורים שמחירי הדיור יוסיפו לעלות באופן מתון כשנה לאחר כינון הממשלה החדשה ואילו 13% סבור כי מחירי הדיור יעלו באופן ניכר. רק אחוז בודד מהנשאלים סבור כי מחירי הדיור ירדו באופן ניכר בעוד שכ-6.5% מהנשאלים סבור שמחירי הדיור ירדו באופן מתון בלבד. יודגש כי הסקר נערך קודם לפרסום דו"ח מבקר המדינה בעניין מחדל הדיור.

באשר לשאלה מיהו המועמד המועדף עליהם כשר אוצר – זוכה משה כחלון במקום השלישי עם כ-18% מקולות המצביעים בסקר וממוקם במקום השלישי, הרבה אחרי לפיד. שלושת שרי הליכוד – יובל שטייניץ, גלעד ארדן וישראל כץ ממוקמים בהתאמה במקומות 4 עד 6.

במרחק רב אחרי כחלון שזכה לרוב מובהק בקרב הנשאלים כמועמד מועדף לתפקיד שר הבינוי והשיכון, ממוקם "מנכ"ל של חברת נדל"ן גדולה" – עם כ-19% מקולות המצביעים. נפתלי בנט זוכה בסקר זה ל-6.7% מקולות המצביעים, שר הבינוי והשיכון היוצא אורי אריאל זוכה ל-14.3% ואילו מירי רגב זוכה לכ-2.6% מקולות המצביעים וממוקמת במקום האחרון.

תושבי דרום הארץ צריכים להיות מעודדים מתוצאות הסקר. כ-43% מהנשאלים השיבו כי מדינת ישראל צריכה לתעדף את דרום הארץ בפיתוח בנייה למגורים. במקום השני עם 23.2% ממוקם צפון הארץ. תל-אביב זוכה בסקר ל-6.5% בלבד.