שוק ההון    

עדיקה הנפיקה רגע לפני הנפילה; דוחות חלשים ברבעון השני

דדי שוורצבר, עדיקה,

חברת עדיקה שגייסה לפני כחצי שנה לפי שווי של כ-200 מיליון שקל ירדה מאז ההנפקה בכ-40%, והסיבה מתבררת בדוחות הכספיים ברבעון השני – החברה לא הרוויחה, וצמחה אבל לא כפי שחזו המשקיעים. בקיצור, עוד אכזבה של הנפקה – בדומה לאירונאוטיקס, הולמספלייס, טלרד ואחרות.

אלא שבעדיקה הסיפור אפילו גדול יותר. מדובר באתר אינטרנט למכירת אופנה כשלצידו הקימה החברה חנויות פיזיות. עדיקה הנפיקה לאחר דוחות שהציגו צמיחה מדהימה, אך הצמיחה כמעט ונעלמה בגלל שעדיקה מכרה לנו את הסיפור הלא נכון – היא צמחה בגלל שהתחרות לא היתה חזקה, אבל רגע אחרי ההנפקה השיקה פוקס את אתר טרמינלX והתחרות פגעה בעדיקה.

זאת ועוד – רכישות דרך האינטרנט הם כבר לא עניין חדש, אבל אמזון הגדילה ומגדילה כוחה בשוק המקומי, מה שמכביד עוד יותר על עדיקה.

על רקע זה, הרוויחה עדיקה ברבעון השני 2 אלף שקל וההכנסות הסתכמו ב-19.5 מיליון שקל, כאשר במחצית הראשונה כולה הסתכמו המכירות ב-40.9 מיליון שקל. אז נכון, מדובר בפעילות עונתית – הרבעון הראשון חזק יותר ביחס לרבעון השני בגלל פסח, אבל מדובר בחברת צמיחה אינטרנטית – ירידה כה משמעותית בין הרבעונים, היא ממש לא צמיחה וההסבר של העונתיות לא תופס. בטח לא בשורה התחתונה.