חדשות    

עובדי נטוויז'ן התחזו לעובדי בזק, החברה תיקנס רק ב-194 אלף שקל

הסיבה לסכום הזעום היא המספר הנמוך של ההפרות, אך משרד התקשורת לא קיבל את  הסרת האחריות של נטוויז'ן שמדובר בחברה חיצונית

נטוויז'ן תיקנס כי צירפה מנויים ללא הסכמתם ולעיתים בהתחזות. משרד התקשורת קונס אותה ב-194 אלף שקל בלבד. לפי המשרד, נציגי ספקית האינטרנט של קבוצת סלקום פנו ללקוחות כשהם מתחזים לנציגי חברת בזק, המספקת את תשתית האינטרנט, או תוך מצג שווא שהלקוח כבר משויך לנטוויז'ן והנציג רק רוצה לתת לו הנחה במחיר.

 

גילוי ההפרה היה בעקבות תלונות של לקוחות לפניות הציבור משרד התקשורת, ולכן פתח המשרד בהליך פיקוח. הסכום הזניח יחסית נובע מספר ההפרות הנמוך שנחשפו בפני אנשי המשרד.


ממשרד התקשורת מסרו כי: "חברת נטוויז'ן טענה שהנציגים שפעלו באופן המתואר ותוך כדי ביצוע התחזות, אינם עובדיה, אלא עובדי חברות הנותנות שירותי שיווק לנטוויז'ן, אך המשרד לא קיבל את הטענה, שכן לחברה יש אחריות על כל מי שמשווק את שירותיה, בין אם הוא עובד החברה ובין אם הוא עובד של חברת שיווק במיקור חוץ".

 

עוד מסרו בהודעה לעיתונות כי "במהלך הרבעון האחרון של 2018 ותחילת 2019 הטיל המשרד עיצומים כספיים בסכום מצטבר של כ-1.6 מיליון שקל בגין הפרות בתחום התחרות ופגיעה בצרכנים".

מנטוויז'ן נמסר:ה: "מדובר באירוע נקודתי מלפני ארבע שנים, שטופל באופן מיידי. עבודתו של המשווק החיצוני, שפעל בניגוד לנהלים, הופסקה מיידית ומעט המנויים שנפגעו טופלו".

נטוויז'ן מצטרפת לחברות אחרות שעליהם הטיל משרד התקשורות קנסות בשל פגיעה בצרכנים, ובראשן סלקום. בינואר 2019 המשרד הטיל קנס בסך כ-349 אלף שקל על החברה, בגין אפלייה בין לקוחות, שהתבטאה כיוון שלא איפשרה ללקוחות קיימים לעבור לחבילות שהוצעו ללקוחות חדשים בלבד. בדצמבר 2018 נקנסה סלקום ב-405 אלף שקל על שלא השיבה כנדרש בחוק לפניות של מנויים על חיובי יתר. בספטמבר 2018 הטיל המשרד עיצום על סלקום בסך 130 אלף שקל,בעקבות עיכוב ניוד של מנויי טלפון קווי. גם בזק בינלאומי נקנסה לאחרונה.

הסוף להטעיות צרכנים באתרי תיירות?

הרשות להגנת הצרכן קונסת את הוט מובייל בכמיליון שקל; חייבה עבור מוצרים שכביכול ניתנו כמתנה