חדשות    

עוד נסיון לפתור את בעיית אדמות הכנסייה בירושלים שנמכרו ליזמים פרטיים

ביום ראשון תועלה שוב, זאת הפעם השלישית, בוועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת החוק שתאפשר למדינה להפקיע קרקעות שמכרה הכנסייה היוונית אורתודוקסית ליזמים פרטיים בתמורה לכ-140 מליון שקלים. על הקרקע הנמצאת בליבה של ירושלים בנויות כ-1,000 דירות ושוויה מוערך היום בכ-3.5 מיליון שקלים.

בשתי הפעמים הקודמות שהועלתה הצעת החוק הוא הוסר מסדר היום. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי בפעם הזו תאושר ההצעה ותובא לאישור הכנסת להצבעה.

המטרה של החוק שיועלה בוועדה היא לפתור בעיית מעמדם של הדירות והבניינים שנבנו על הקרקע שהיתה בבעלות הכנסייה וזאת לאחר שקק"ל חכרה א השטח ממנה לתקופה של 99 שנים, ברוב המקרים. בעלי הדירות הם בעצם חוכרי משנה של קק"ל. בעוד כ-30 שנה אמורה להסתיים תקופת החכירה ויש חשש שבעלי הדירות יאלצו לשלם דמי חכירה חדשים גבוהים או שיאלצו לפנות את ביתם.

את הצעת החוק יזמה חברת הכנסת רחל עזריה ממפלגת "כולנו". משרד המשפטים מקדם את החוק וזאת לאחר שצוות שניסה לנהל מו"מ עם היזמים כשל במלאכתו ולמרות שהוא מתנגד לנוסח הנוכחי של החוק המוצע.

על פי ההצעה של ח"כ עזריה כ הקרקעות שמכרה הכנסייה ליזמים פרטיים לאחר ה

לפי ההצעה, כל קרקע שעונה על הקריטריונים ונמכרה מכנסייה ליזמים פרטיים לאחר ה-1.1.2010 תעבור לבעלות המדינה, הזכויות שרכשו היזמים יבוטלו, ויימחקו זכויותיהם ברשם  המקרקעין. בתמורה להפקעה יקבלו היזמים פיצויים מהמדינה לפי חישוב שיקבע האוצר.

ההתנגדות של משרד המשפטים נובעת עקב בעיות קנייניות הנוצרות לדעתם.