שוק ההון    

עזריאלי – קצב הרווחים עלה על 1 מיליארד שקל

קבוצת עזריאלי מדווחת על רווח של 244 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, בדומה לרווח ברבעון המקביל אשתקד.  עם זאת, בנטרול סעיפים חד פעמיים ובעיקר הצאה חד פעמית של מס רכישה בגין רכישת קרקע לודז'יה בחולון ברבעון השני של 2016,  החברה רשמה רווח נקי של כ-258 מיליון שקל לעומת כ-246 מיליון שקל בתקופה המקבילה. במילים פשוטות קצב הרווחים של עזריאלי עבר את ה-1 מיליארד שקל.

אלא שגם הרווח הזה כולל סעיפים חד פעמיים – רווחי שערוך. נכון, הרווחים האלו מופיעים כמעט בכל רבעון, ובכל זאת – מדובר בסעיפים שלא קשורים לליבת העסקים של החברה, מדובר בסעיפים שיכולים "להתהפך", ומדובר כמובן בסעיפים עם אופי חד פעמי – במצב תקין לא צפוי שאותו נכס ישוערך באופן שוטף.

הרווח בנטרול שערוכי נדל"ן לרבעון השני הסתכם בכ-219 מיליון שקל, לעומת כ-206 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 6%.

ברבעון השני ה-FFO  (תזרים תפעולי נקי) הסתכם בכ-232 מיליון שקל, לעומת כ-217 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 7%. ה-NOI של החברה (רווח תפעולי נקי – ההכנסות מהשכרה בניכוי ההוצאות שקשורות להשכרה) עלה ברבעון בכ-5% ל-321 מיליון. ה-NOI מנכסים דומים בישראל עלה ב-4% לעומת הרבעון השני המקביל.

לדברי יו"ר הקבוצה דנה עזריאלי, "סיכום מחצית השנה הראשונה ממשיך לבטא את העוצמה, האיתנות והיציבות של הקבוצה בתחומים שבליבת פעילותה של עזריאלי. המהלכים העסקיים שנקטה הקבוצה בחודשים האחרונים  בתחומי הליבה שלה בנדל"ן המניב תואמים את אסטרטגיית הקבוצה ותורמים להמשך הצמיחה העתידית של הקבוצה".

יובל ברונשטיין, מנכ"ל הקבוצה אמר –  "קבוצת עזריאלי מצויה בעיצומה של תנופת ייזום ובנייה ואנו חשים בביקושים גדולים להשכרת הנכסים שאנו בונים ונבנה בעתיד".