חדשות    

עיריית גבעתיים גבתה ארנונה על כבאות – בית המשפט הורה לה להחזיר את הכסף

עיריית גבעתיים גבתה ארנונה ביתר ובית המשפט קבע שהיא צריכה להחזיר לתושבים 8 מיליון שקל. שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ד"ר מיכל אגמון-גונן, קבעה כי העירייה גבתה שלא כחוק, ארנונה בגין שירותי כבאות, ועליה להשיב סכום של 8 מיליון שקל (כולל הצמדה וריבית). מדובר על תשלום עודף בשנים 2009-2010 .

 

התביעה הוגשה בסוף 2010 על ידי ענת ואמיר יעקבי מרחוב שינקין 13 בגבעתיים. עו"ד עדי מוסקוביץ' היה נציגם וטענתם היתה  שהעירייה גבתה את הארנונה מבלי שקיבלה את אישור שרי האוצר והפנים כדין, וכי הארנונה נגבתה בסכום קבוע של 200 שקל לשנה שאינו נגזר משטח הנכס או הסיווג שלו. אחרי כשנה וחצי אישר בית המשפט את התובענה כייצוגית ובמקביל גם משרד הפנים טען כי הוא סבור כי מדובר בגבייה בלתי חוקית.

העירייה טענה כי אושר לה לגבות ארנונת כבאות ללא אישור שרי הפנים והאוצר, וזאת במסגרת תביעה קודמת. כן טענה העירייה כי דיני הארנונה אינם חלים על ארנונת כבאות.

השופטת דחתה את טענות העירייה. נקבע כי העירייה לא הקפידה על קיום ההליכים בדבר אישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית קודמת, לא וידאה שתוגש עמדת היועץ המשפטי לממשלה ואף ניצלה כשלים בייצוג הקבוצה הקודמת. מאחר שהעירייה המשיכה לגבות את הארנונה האסורה לאחר אישור התובענה הייצוגית, נקבע כי יש לבצע השבה מלאה של הגבייה לכל חברי הקבוצה.