חדשות קרנות נאמנות    

עכשיו מניות פחות מסוכנות – גם גולדמן זאקס שוריים על מניות

כשהריבית נמוכה  כל כך אין מנוס מלהשקיע במניות. כמעט כל יועץ השקעות או בנק השקעות שתשאלו אותם בימים אלו לאן לנתב את הכסף יגידו לכם לקחת סיכון בשוק המניות. היום זה בנק ההשקעות גולדמן סאקס, שלמרות שבחודש שעבר הזהירו מפני מימושים הוא חוזר בו ומחלקת המחקר שלו מכריזה על שוק המניות העולמי ב"תשואת יתר" עם ציפיה לעליות בטווח הקצר והבינוני. "אנו משדרגים את המלצתנו לאפיק המניות ל-3 חודשים קדימה, אנו צופים צמיחה ברווחים ובדיבידנדים שיתמכו בתשואות המשקיעים", נכתב בסקירה.

 אבל זה לא בכדי. הרקע לכך הוא עוצמת השווקים שללא ספק מפגינים עוצמה. ובעיקר החלטת נשיא הבנק המרכזי האירופי,  דראגי ב-ECB להוריד את הריבית לשפל של 0.05% יחד עם השקת תוכנית הקלה כמותית שתיכנס לתוקף בחודש אוקטובר הקרוב, ולכן בגולדמן זאקס רואים בהשקעה במניות סיכון נמוך, ומצפים כי תשואות האג"ח צפויות לעלות בקצב איטי יותר. עוד בבנק נוטים להתעלם כעת מהאינפלציה הנמוכה בגוש האירו ומדגישים כי האפקט של תוכנית התמריצים האחרונה של ה-ECB תהיה חיובית מאוד לשווקים.

התחזית שלהם היא בשוק המניות היא לתשואה של כ-3.3% ב-3 החודשים הבאים. ובסך הכל כ-12% תוך כשנה מהיום. דיוויד קוסטין, אסטרטג המניות הראשי בגולדמן זאקס נותן ל-S&P500 יעד של 2,050 נקודות עד לסוף השנה.