חדשות    

עשה פיגוע כדי להוריד את מחיר המניות, ולהרוויח באופציות פוט

לא ייאמן כי יסופר. משטרת גרמניה עצרה צעיר בן 28 כחשוד בביצוע הפיגוע באוטובוס של קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד ב-11 באפריל. החשוד, בעל אזרחות גרמנית ורוסית, נעצר על ידי יחידת המאבק בטרור במדינת באדן-וירטמברג והוא מואשם בניסיון לרצח וגרימת פיצוץ מכוון, והכל במטרה לגרוף רווחים פיננסים.

על פי הרשויות בגרמניה החשוד פעל ממניעים פיננסיים, ובמה בעצם מדובר? החשוד הצטייד במכשירים פיננסים שעולים כאשר מניית קבוצת הכדורגל (שנסחרת בבורסה הגרמנית) יורדת. ככל הנראה מדור ברכישה של אופציות פוט על מניית דורטמונד. אופציית פוט מהווה אפשרות למכור את המניה במחיר ידוע מראש, וככל שהמחיר של המניה יורד, כך האופציה עולה – ראו כאן מדריך אופציות מפורט.

על כל פנים, העיתון "דר שפיגל" דיווח כי חוקרים ממשרד התובע הפדרלי הובילו את החקירה לאחר שקיבלו מידע מגורמים במגזר הפיננסי, כאשר על פי החשדות אותו חשוד  רכש 15 אלף אופציות פוט של הקבוצה, והוא הניח שמניית הקבוצה תיפול במקרה ששחקנים ייפצעו או ייהרגו בעקבות הפיצוצים.

זה ממש לא ייאמן, זה סיפור שעד כה היה בסרטים, אבל מסתבר שהמציאות עולה על כל דמיון – החשוד, כך כאמור על פי החשדות, ניסה לפוצץ את האוטובוס של שחקני הקבוצה, במטרה שמניית הקבוצה תיפול, והוא ירוויח על האופציות.

הפיצוצים, גרמו לפציעתם של שניים, לרבות  בלם הקבוצה מארק ברטרה. לאחר הפיצוץ, התגלו שלושה מכתבים זהים באזור הפיצוץ שלכאוןרה הצביעו על ארגון דאעש כאחראי לפיגוע, אבל החוקרים הגרמניים העריכו כבר בשלב מוקדם שאין מדובר בפיגוע טרור איסלאמי.