פיקדונות    

פועלים בחיסכון עולה חכם – 0.64% לשנה במשך שלוש שנים

 בנק הפועלים מציע ללקוחותיו  תוכנית חיסכון שקלית (לא צמודה) ל-3 שנים, עם ריבית עולה ותחנות יציאה מתום שנה וכל שנה לאחר מכן. הבנק מגדיר את החיסכון ב"מוצרים בפוקוס", שכוללים חסכונות ופיקדונות מועדפים של הבנק. החיסכון שנקרא  – "חיסכון עולה חכם" יהיה בריבית שתקבע בהתאם לסכום ההפקדה בפועל ותחושב במונחי ריבית דריבית שנתית לפי הריבית המתואמת השנתית הממוצעת בגין תקופת החיסכון בפועל.

למפקידים החל מ-10,000 ש"ח תינתן ריבית קבועה ועולה כמפורט להלן:

  • בשנה הראשונה ריבית נומינלית של 0.15% (ריבית מתואמת של 0.15%)
  • בשנה השנייה 0.27% (ריבית מתואמת ממוצעת שנתית של 0.21%)
  • בשנה השלישית ריבית של 1.52% (ריבית מתואמת ממוצעת שנתית של 0.64%)

תחנות היציאה – מתום שנה וכל שנה לאחר מכן. סכום המינימום להפקדה כאמור – 10 אלף שקל.

הפיקדון אטרקטיבי לאלו שסבורים בסבירות גבוה שהם יחזיקו אותו עד לסופו – בשנתיים הראשונות הריבית נמוכה יחסית, ובשנה השלישית הריבית הניתנת גבוה, משמע – לא החזקתם את סוף התקופה, תקבלו ריבית נמוכה.

הנה פרטים מלאים על החיסכון

למחשבון חיסכון

לאחרונה, הציע בנק הפועלים ללקוחותיו את החיסכון – "חיסכון עולה בדרך שלך"  – שהוא הבסיס לחיסכון עולה חכם. החיסכון עולה בדרך שלך,  שקי עם ריבית שהולכת ועולה עם הזמן. תחנות היציאה הן מתום שנה וחצי וכל חצי שנה לאחר מכן.

הריבית תחושב במונחי ריבית דריבית חצי שנתית לפי הריבית הנומינלית השנתית בגין תקופת החיסכון בפועל. למפקידים החל מ- 50,000 ש"ח תינתן ריבית קבועה ועולה, כלומר ככול שנשארים יותר זמן עם הפיקדון/ חיסכון מרוויחים יותר (תשואה גבוה יותר).

והנה התשואה – בשנה וחצי הראשונות הריבית הנומינלית השנתית היא 0.25%.

בחצי השנה שלאחר מכן הריבית השנתית תעלה ל-0.45% ויחד עם הריבית לתקופה הקודמת מדובר בריבית מתואמת ממוצעת של 0.3%. כלומר, למי מפקיד היום בידיעה שהוא נשאר שנתיים הרי שמדובר בריבית שקלית קבועה של 0.3%.

בחצי השנה שלאחר מכן, הריבית תעלה ל-0.65% ותעלה את ממוצע הריבית המתואמת השנתית ל-0.37%. בחצי השנה האחרונה הריבית תהיה גבוה –1.75% , והיא תעלה את הריבית השנתית הממוצעת ל-0.6%.  במילים פשוטות, למי שמעוניין לחסוך לשלוש שנים יש אפשרות להשיג תשואה של 0.6% בשנה (למשקיעים שיש ברשותם מעל 50 אלף שקל להשקעה בפיקדון/ חיסכון זה).

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה