חדשות    

פועלים – מדד אוגוסט 2013 עלה ב-0.3%

כלכלני בנק הפועלים צופים כי מדד אוגוסט יעלה בשיעור של 0.3% והוא יושפע מעליות עונתיות במחירי הנופש וההבראה בארץ ובחו"ל. "בנוסף תשפיע העלייה במחיר הבנזין בשיעור חד של 2.3%", מציינים בפועלים ומוסיפים – "עקב העלייה במחיר הנפט העולמי, והמשך העלייה בסעיף הדיור המודד את השינויים בשכר הדירה. מנגד ישפיעו הירידות העונתיות הצפויות במחירי ההלבשה וההנעלה עם התעצמותן של מכירות סוף עונת הקיץ, ירידה מתונה במחירי הפירות והירקות בניגוד לעונתיות הרגילה, וכן התיסוף בשער החליפין של השקל מול הדולר בשיעור של 0.8% (בממוצע חודשי)".

מדד ספטמבר צפוי להערכת כלכלני פועלים לעלות בשיעור של 0.3% הוא יושפע מעלייה במחירי התוצרת החקלאית הטרייה במחירי הבשר והעופות הטריים. "בנוסף יעלו גם מחירי ההבראה והנופש עקב התגברות הביקושים לקראת החג החל השנה בתחילת החודש", מעריכים בפועלים , "כן תשפיע העלייה החדה במחירי הבנזין בתחנות בשיעור של כ-3% עקב העלייה במחיר הנפט הגולמי, שער החליפין של השקל מול הדולר ועדכון במס הבלו. מנגד ימשיכו לרדת עונתית מחירי ההלבשה וההנעלה".

האינפלציה החזויה לשניים עשר החודשים הבאים עודכנה על ידי פועלים ל-2% ולשנת 2013- 2.2%. בתחזית נלקחו בחשבון התנודות במחירי הנפט והסחורות ושערי החליפין בעולם, וכן השפעות עונתיות על התוצרת חקלאית, הלבשה, הנעלה, הבראה ונופש בארץ ובחו"ל.