חדשות    

פועלים: "מדד נובמבר יירד בשיעור של 0.3%"

כלכלני הפועלים מעריכים כי מדד נובמבר יושפע בעיקר מהירידה במחירי הדלק ומהוזלה במחירי הפירות והירקות

למדד המחירים המעודכן 

למחשבון הצמדה למדד 


מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר עלה בשיעור של 0.3% והגיע לרמה של 102.3 נקודות. בשנה האחרונה המדד ירד בשיעור של 0.3% והמדד ללא סעיף הדיור ירד ב1.1%. מדד אוקטובר הושפע בעיקר מעליות בסעיף המזון, בסעיף הלבשה והנעלה ובסעיף הדיור. סעיף הדיור עלה בשיעור של 0.2% במדד האחרון ובשנה האחרונה עלה ב-2.2%. מחירי הדירות ע"פ סקר הלמ “ ס ירדו בסקר האחרון בשיעור של 0.1%, לאחר ירידה בשיעור של 0.6% בחודש הקודם. בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות בשיעור של 4.7%.

הפועלים צופים כי מדד נובמבר יירד בשיעור של 0.3%, ויושפע בעיקר מהירידה במחירי הדלק ומהוזלה במחירי הפירות והירקות. עוד צופים הפועלים אינפלציה של 0.5% ב-12 החודשים הקרובים. בפועלים מעריכים כי סביבת האינפלציה של המשק צפויה להיוותר נמוכה. הגברת התחרותיות בענפי התקשורת והמזון, ירידה מחירי הדלק, הביטול הצפוי באגרת הטלוויזיה, וירידה צפויה במחירי החשמל והמים, כל אלה תורמים לאינפלציה נמוכה. מנגד, הפיחות בשקל מול הדולר, במידה ויישמר, עשוי להשפיע על מחירי המוצרים המיובאים בטווח הארוך.

בנוגע להשפעה על המדיניות המוניטארית, כותבים בפועלים כי סביבת האינפלציה נמוכה במידה משמעותית מהיעד, וללא סעיף הדיור בולטת במיוחד הירידה ברמת המחירים. הנתונים האחרונים של המשק היו טובים יחסית לאלו של חודשים קודמים, והפיחות בשער השקל נשמר. בפועלים מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי בחודשים הקרובים.