פיקדונות    

פועלים – מדד ספטמבר עלה ב-0.4%

מדד ספטמבר צפוי לעלות בשיעור של 0.4% הוא יושפע בעיקר מהעלאת המע"מ בשיעור של 1% ל-17% ועלייה חדה של 7.3% במחיר הבנזין עקב ההתייקרות הרצופה במחיר הנפט העולמי.  כן ישפיעו,  ההתייקרות במחיר הלחם ומשקאות אלכוהוליים שכבר נרשמה בחודש שעבר, ועליות במחיריהם של מוצרי מזון שונים וכן של התוצרת החקלאית הטרייה עקב התגברות הביקושים לקראת החג. עליות אלו יקוזזו בחלקן ע"י ירידות בסעיף החינוך בעקבות הרפורמה במערכת החינוך לפיה לא יגבה תשלום על גנים לילדים עד גיל 3, והירידות העונתיות בסעיף הלבשה וההנעלה עם סיום מכירות סוף עונת הקיץ. שער החליפין של השקל מול הדולר תוסף בשיעור של 1.5% מול ממוצע חודש קודם.

מדד אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2%. הוא יושפע בעיקר מהמשך העלייה במוצרי מזון שונים עקב העלאת המע"מ בשיעור של 1% ועלייה עונתית חדה במחירי הלבשה וההנעלה עם כניסת קולקציית החורף לחנויות. כן יעלו עונתית מחיריהם של הפירות והירקות הטריים. מנגד צפויים לרדת מחיר הבנזין בשיעור של 2.4% עקב ההוזלה במחיר הנפט העולמי,  וכן מחירי הריהוט והציוד לבית.

האינפלציה החזויה לשנים עשר החודשים הבאים עודכנה ל-2.2%, לשנת 2012 ל-2.8%.  בתחזית נלקחו בחשבון,  העלאת המע"מ בחודש ספטמבר,  והשינויים במחירי הדלקים בארץ עקב התנודות במחירם העולמי.