חדשות    

פועלים – אינפלציה של 0.6% בשנה הקרובה; בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה!

מפרסמים סקירת מאקרו: "מחזיקים בגישה חיובית לגבי שוק המניות המקומי לטווח הקרוב ומעריכים כי התנהגותו תושפע מהתנהגות שוקי המניות המובילים בעולם"

פועלים ברוקראג' מפרסמים הבוקר סקירה ובה הם מתייחסים לנתוני המאקרו המקומיים. פועלים מציינים כי נתוני הייצור התעשייתי והפדיון בענפי המשק לחודש אוקטובר הצביעו על ירידה לעומת חודש קודם, אך יש לזכור שנתוני ספטמבר הושפעו מסיום מבצע צוק איתן, כך שניתן לומר שבסך הכול הנתונים הם די חיוביים. האינפלציה בחודשים הקרובים תושפע מירידת מחירי הדלק בעולם וכן מירידת מחירי החשמל והמים. עיקר ההשפעה של גורמים אלו תורגש במדד חודש ינואר.

פועלים כותבים: "אנו צופים שמדד חודש דצמבר יעלה ב- 0.1% ומדד חודש ינואר ירד בשיעור חד של 1.1% (בהנחה שמחירי הנפט בעולם יתייצבו ברמתם). אנו צופים אינפלציה של 0.6% ב- 12 החודשים הקרובים. הבנק המרכזי מציין בהודעותיו שהשפעת הריבית הנמוכה והפיחות טרם באו לידי ביטוי. יש לשים לב לכך שנתוני שוק הדיור שבו להצביע על עליות מחירים הן במחירי הדירות עצמן  והן בשכירות. אנו מעריכים כי בנק ישראל יותיר את הריבית ברמה של 0.25% בחודשים הקרובים".

באשר לאג"ח מקומי, כותבים פועלים: "אנו מעריכים כי יש להמשיך באחזקה מאוזנת במח"מ 4-5 שנים, כאשר החלוקה להערכתנו צריכה עדיין להיות לטובת החלק השקלי, במיוחד לאור המדדים האחרונים והמשך ירידת מחירי הסחורות ולחץ על יוקר המחיה בישראל. לאור העלייה בתלילות העקום לאחר פיזור הכנסת אנו סבורים כי יש מקום להגדיל את האחזקה בחלק הארוך מאד של העקום השקלי, במקביל להגדלת החלק הקצר באפיק הצמוד לאור העלייה בשער החליפין. באג"ח הקונצרני – להערכתנו הירידות בשוק החוב הישראלי עוד לא הסתיימו ועל כן אין אנו ממליצים להגדיל החשיפה לאפיק הקונצרני".

פועלים מתייחסים גם לנתוני המאקרו ולשווקי המניות בחו"ל, וכותבים: "מגמת העלייה במרבית שוקי המניות עמדה בסימן התייצבות מחירי הנפט וניסיונות בלימת התרסקות הרובל של הבנק המרכזי והאוצר הרוסי. פרשנות חיובית לשינוי נוסח הודעת הריבית של הפד והתגברות הציפיות לנקיטת צעדים מרחיבים באירופה, סין  ויפן החזירו את הביטחון למשקיעים, זאת על אף החששות מהחרפת המשבר הרוסי והאפשרות לחזרתו של משבר החוב האירופי כתוצאה מסבירות גוברת לבחירות מוקדמות ביוון".

פועלים כותבים כי: "בהסתכלות לטווח הקרוב עודנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי כיוון שוקי המניות המובילים (עם אפשרות להמשך ראלי סוף שנה) אך מפנים את תשומת הלב לכך שרמת הסיכון עלתה. אנו מעריכים שאיתנות הצמיחה בארה"ב, הצפי להמשך צעדים מרחיבים בגוש האירו, בריטניה סין ויפן, היעדר לחצים אינפלציוניים, מחירי נפט נמוכים, סביבת ריבית נמוכה וחוסר באלטרנטיבות השקעה יספקו את הרוח הגבית העיקרית".

באשר לשוק המניות המקומי כותבים לאומי: "סיום שבוע המסחר ביום חמישי מנע משוק המניות המקומי להגיב להיפוך המגמה החיובי שחל במרבית שוקי המניות העולמיים בסוף השבוע.  מחזורי המסחר המשיכו להתעורר אך אנו לא צופים שינוי דרמטי בנפח המסחר עד סוף השנה. אנו מחזיקים בגישה חיובית לגבי שוק המניות המקומי לטווח הקרוב ומעריכים כי התנהגותו תושפע מהתנהגות שוקי המניות המובילים בעולם. סביבת הריבית הנמוכה, היחלשות מחירי הנפט ומגמת היחלשות השקל צפויים להטיב עם החברות המקומיות ובעיקר היצואניות. עונת דוחות הרבעון השלישי שהסתיימה בצורה חיובית, סביבת התשואות הנמוכה ברכיב הסולידי, והצפי להמשך ראלי סוף שנה המסורתי עשויים להוות גורמים פסיכולוגיים שיתמכו בשוק המניות המקומי".