חדשות    

פורסמו מכרזי מחיר מטרה בראש העין; הקבלנים: זה שמוציאים מכרז לא אומר שניגש

משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל פרסמו אתמול את חוברות המכרז הראשונות של מחיר מטרה בראש העין, והמסלול המבטיח הנחה של 20% ויותר על מחיר דירה חדשה מתחיל. בראש העין יימכרו דירות חדשות ואיכותיות במחיר מובטח של 9,400 שקל למ"ר בלבד!

שר הבינוי ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל אורי אריאל אמר היום: "מכרזי מחיר מטרה יצאו לדרך והתקדמו שלב נוסף. מדובר בשיטה חדשה שזוכה להסכמה ולתמיכה מקיר לקיר והיא תהווה אמצעי מרכזי בשנים הקרובות להורדת מחירי הדירות. זוגות צעירים ומשפרי דיור יוכלו לרכוש דירת 100 מ"ר במפרט איכותי ב-940 אלף שקל וזו בשורה אמיתית שתשפיע על השוק כולו".

כנס המציעים הראשון בשיטת השיווק החדשה יתקיים ביום שני הקרוב (9 במרץ 2015, י"ח באדר תשע"ה), באולם סימפוניה, מרכז המוסיקה ברחוב זכריה משה 2, ראש העין, בשעות 11:30–14:00.

בכנס יוצגו כל הפרטים הדרושים לצורך ההשתתפות במכרז: הפרויקט בראש העין והמתחמים; תנאי חוזה מחיר מטרה; הסכם הפיתוח; לוחות הזמנים.

עפרה חדד, סמנכ"לית חברת יורו ישראל אמרה בתגובה לפרסום המכרזים כי,  " הקבלנים לא יכולים להשתתף בכל גחמה של הממשלה. זה שהממשלה מוציאה מכרזים לא אומר שהקבלנים ייגשו אליהם, ומדובר פה בהחלטות לא מציאותיות. לדעתי המכרזים הללו לא נבדקו לעומק, וקשה לי להאמין שנוכל להיכנס אליהם עם עלויות ומחירי מכירה כאלו. מצד אחד הממשלה רוצה שנקבע את מחיר המכירה אך מצד שני היא לא מבטיחה את קיבוע העלויות שלנו, מה שמעמיד את הכדאיות בסימן שאלה גדול. המציאות הזו תגרום לכך שקבלנים יממנו את  60% הדירות של  מחיר מטרה באמצעות ה-40% שיימכרו במחירי שוק חופשי"