חדשות קרנות נאמנות    פיקדונות    

פיקדון או קרן כספית?

קרן הנאמנות

מעודכן ל-09/2022

ריבית בנק ישראל עלתה ועuמדת כעת על 2%, בהתאמה ריבית הפריים  עומדת על 3.5%. מי היה מאמין. לפני שנה היינו באזור האפס. העולם השתנה, הריביות ממשיכות לעלות.

ההשקעות הסולידיות עשויות להיות כבר מעניינות. אתר הון עוקב בצמוד אחרי הריביות בבנקים. הנה המסקנות שלנו לגבי איפה לשים את הכסף. 

אז אף אחד לא יודע בכמה הריבית תעלה, אף אחד לא יודע מתי היא תעלה ולכן קשה לדעת אם כדאי להשקיע בפיקדונות עם ריבית משתנה או פיקדונות עם ריבית קבועה.

ההפרש, נכון לעכשיו, בין הריבית בדיסקונט לריבית המשתנה במזרחי טפחות ולאומי, נותן בינתיים עדיפות לדיסקונט. אבל נניח שבנק ישראל יעלה בחדות את הריבית, אז כנראה וואן זירו שמספק ריבית של פריים מינוס 0.85% יכול להיות הבנק המועדף. הריבית אצלו היא פריים מינוס 0.85%, זה יוצא 2.65%, עלייה נוספת בריבית המשתנה והוא כבר יספק ריבית שעולה על דיסקונט.

אתם יכולים להשקיע ישירות במק"מ. מדובר על מכשיר השקעה שהוא בעצם אג"ח שקלית של המדינה. הריבית שם עלתה לאזור ה-2.2%. לא רע, אבל עדיין לא 3%. היתרון שם הוא הנזילות. בפיקדון של דיסקונט הכסף סגור לשנה.  במק"מ יש נזילות מלאה.

>>> פיקדונות שקליים – איפה תקבלו את הריבית הגבוהה ביותר?

ויש עוד אלטרנטיבה מאוד סולידית – קרנות כספיות. מדובר על מכשיר עם יתרונות מאוד גדולים, אבל הוא לא זהה לפיקדונות לשנה, הוא יותר קרוב לפיקדונות קצרים, לשלושה חודשים, ושם הוא מנצח בגדול. קרנות כספיות הן מכשיר ללא עמלות וכעת בלי מס בפועל. קרנות כספיות נזילות. חשוב לשים לב שיש קרנות כספיות עם שיעור הוספה (פער בין מחיר הקנייה לבין מחיר המכירה) כמו הראל כספית נזילות או אנליסט כספית שקלית קונצרני. ההוספה לוקחת חלק מאוד משמעותי מהרווחים, למשקיעים לזמן קצר היא הופכת את ההשקעה ללא כלכלית.

מה עדיף, קרנות כספיות או פיקדונות? 

שואלים אותנו הרבה – פיקדון או קרן כספית? אז ראשית זה באמת לא אותו המוצר, ושנית  – קרנות כספיות לחודשים ספורים הן מוצר מנצח עם תשואה שקרובה ל-2% בשנה. זה הרבה יותר טוב מהפיקדונות לתקופה דומה. אבל מי שרוצה להשקיע לשנה, בהינתן הנתונים בתחילת ספטמבר 2022, עשוי להעדיף את הריבית הקבועה בדיסקונט או את המשתנה בוואן זירו.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
 
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
 
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 
 
וככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה –