פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מניות אמריקאיות מובילות – האם כדאי?

בנק לאומי, כנראה הבנק האקטיבי ביותר בתחום של פיקדונות מובנים מציע ללקוחותיו – פיקדון מובנה שקלי ל-3.5שנים עם קרן נומינלית מובטחת ותשואה שמותנית בסל מניות בוול-סטריט הנסחרות בוול סטריט.

הנה רשימת המניות – ALLERGAN PLC, COMCAST CORP-CLASS A, ALIBABA GROUP HOLDING-SP , MONDELEZ INTERNATIONAL INC-A, WIRECARD AG, DELTA AIR LINES INC, BRISTOL-MYERS SQIBB CO, HANESBRANDS . משקל כל מניה בסל – 12.5%.

במהלך תקופת הפיקדון תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב כך – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של47% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.

במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 4% למשך תקופת הפיקדון (מה שנקרא – "ריבייט").

המענק בגין הפיקדון יחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100%  בשיעור השינוי של כל מניה (עלייה עד החסם, וירידה) מתוך סל המניות. בכל מקרה, הלקוח יקבל את קרן ההשקעה במלואה בתום תקופת הפיקדון.

חשוב להדגיש – מדובר בחיסכון/ פיקדון לטווח לא קצר, הכסף בתקופה זו סגור וזה כמובן חיסרון גדול. מעבר לכך, כשאומרים לכם שהקרן בטוחה, הכוונה כמובן לקרן הנומינלית, אבל ריאלית אם אתם (בתרחיש הרע) מקבלים את הקרן הנומינלית אתם מפסידים הצמדה ותשואה של 3.5 שנים, זה לא מעט.  עם זאת, יש כאן אפשרות לאפסייד, תלוי כמובן בסל המניות האלו – אם לצורך הדוגמה, אף אחת מהמניות לא תחרוג בתקופה הזו, ובממוצע הם יעלו ב-10%, אז הרווחתם לאורך התקופה 10% – לא קצת בהינתן האלטרנטיבות.

תאריך תחילת הפיקדון – 24 במאי 1017 ותאריך פירעון הפיקדון – 24 בנובמבר 2020. מינימום עסקה – 15 אלף שקל.

הפיקדון הזה שקלי ולכן  100% מהקרן השקלית מובטחת בתאריך הפיקדון.

פיקדון מובנה דולרי על אותו סל לשנה וחצי

בנק לאומי משיק גם פיקדון על אותו סל מניות לתקופה קצרה יותר – שנה וחצי, אך פיקדון זה הוא דולרי. התנאים שלו שונים – לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 35% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה. במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית. במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 2% למשך תקופת הפיקדון. התשואה בגין הפיקדון תחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל.

השתתפות בפיקדון זה היא בשיעור של 100% בשיעור השינוי של כל מניה בסל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

למידע נוסף על הפיקדון השקלי

למידע נוסף על הפיקדון הדולרי


מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
 פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מדריך פיקדון מובנה? – מדוע זאת אפשרות מעניינת
 פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים