פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מקדונלדס

בנק לאומי, מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על מניית מקדונלדס (MCD). בנק לאומי, יש לציין פעיל מאוד בזירת הפיקדונות המובנים  – זה , מן הסתם, רווחי לבנק, אבל זה מאוד טוב ללקוחות – זה מגוון את אפשרויות ההשקעה שלהם בצורה מאוד נרחבת.

הפיקדון האמור הוא פיקדון מובנה לשלוש שנים, ללא סיכון קרן ההשקעה. הפיקדון מאפשר השתתפות של 110% מעליית מניית מקדונלדס לפי ממוצע תצפיות רבעוניות במהלך תקופת הפיקדון (12 תצפיות).

קרן ההשקעה היא שקלית, וההשתתפות בעליית מניית מקדונלדס צמודה לדולר.

תחילת הפיקדון היא מה-12 באוקטובר 2012, הפירעון – 15 באוקטובר 2015.  

לאורך תקופת הפיקדון יחושב הממוצע של 12 תצפיות רבעוניות של מחיר הסגירה (החל מינואר 2013 ועד אוקטובר 2015). אם המדד הקובע יהיה שווה למדד הבסיס (מחיר הסגירה של המנייה ב-12 באוקטובר 2012) או נמוך ממנו, לא תשולם ריבית. אם מדד  הבסיס יהיה גבוה ממדד קובע, תשולם ריבית בשיעור של 110% מההפרש בין מדד קובע למדד הבסיס.

המינימום להפקדה – 15 אלף שקל; הפיקדון ניתן לשבירה , רק בהסכמת הבנק. במקרה של שבירה, הלקוח יקבל סכום הנמוך מסכום ההשקעה ההתחלתי.

בבנק לאומי מסבירים את היתרונות והחסרונות של הפיקדון המובנה – "יתרונות עיקריים – פוטנציאל להשתתפות בעליית מניית מקדונלדס מבלי לסכן את הקרן; שיעור השתתפות גבוה מ-100%. מנגד, החסרונות העיקריים – אפשרות להפסד הכנסה בהשוואה להשקעה חסרת סיכון. חשיפה למניית מקדונלדס , היעדר נזילות, וכן – חישוב שיעור עליית המדד הקובע על פי תצפיות עלו לגרום שתשואת עלית המדד הקובע ותשואת הפיקדון תהיה נמוכה משמעותית משיעור עליית הנכס במהלך התקופה; הריבית המותנית צמודה לדולר; הפיקדון המובנה לא ישלם דיבידנדים, וזאת על אף שנכס הבסיס עשוי לחלק מעת לעת דיבידנדים".