פיקדונות    

פיקדון סברס של מזרחי טפחות – עד 4.3% בשנה, אבל…

פיקדון סברס של מזרחי טפחות – פיקדון לטווח ארוך (עד 15 שנה) בריבית מקסימלית של 4.3% – זה טוב, אבל מדובר על טווח ארוך – אז האם כדאי?

בנק מזרחי טפחות משיק את פיקדון סברס. לטענת אנשי הבנק מדובר בפיקדון "מתוק בלי הקוצים". כלומר, המפקידים בפיקדון מקבלים את כל ההטבות. אז האם זה נכון? האם מדובר במתוק בלבד? ובכן נתחיל במה זה בעצם הפיקדון הזה?

פיקדון סברס  מאפשר ללקוחות להשקיע לטווח ארוך, אך יחד עם זאת, לשמור על אפשרות משיכה מוקדמת, כלומר אפשרות להנזיל את הפיקדון. כדי לעשות זאת צריך לתת הודעה מוקדמת לבנק (הודעה של 35 יום מראש! – לא מעט זמן).

קיימים שלושה מסלולים לפיקדון סברס, כל המסלולים הם בריבית שקלית קבועה לא צמודה למדד, כשהשוני הוא תקופת החיסכון –  7 שנים, 10 שנים ו- 15 שנים. וכצפוי – ככל שהתקופה ארוכה יותר כך גם הריבית גבוה יותר. זה כלל ראשון של עולם ההשקעות – כשלוקחים סיכון גבוה יותר כך מקבלים תשואה גבוה יותר, והשקעה לטווח ארוך יותר היא בהגדרה מסוכנת יותר ויש עליה פרמיה של תשואה לעומת השקעה קצרה יותר.

הריבית לפיקדון לטווח של 7 שנים היא 2.4% לשנה, אך כמובן שמי שמפסיק תוך כדי מקבל תשואה נמוכה יותר (משמעותית) ולדוגמה – אם אתם בפיקדון ל-7 שנים מחליטים לדרוש את הכסף עד שנה אחת הריבית שלכם תהיה 0.1% (ריבית שנתית),  משנה ועד שנתיים הריבית השנתית תהיה 0.21%, משנתיים ועד שלוש שנים, הרייבת השנתית –  0.37%, משלוש שנים ועד ארבע שנים – 0.61%, מארבע שנים ועד חמש שנים – 0.88%; מחמש שנים ועד שש שנים – 1.16%, משש שנים ועד שבע שנים – 1.41%. כלומר, ככל שמשקיעים לטווח ארוך יותר הריבית בהתאמה גבוה יותר. מה שחשוב להדגיש כאן – הריביות לטווח הארוך הן בהחלט טובות, אבל אם מראש אתם סבורים שלא תחסכו לתקופה כזו ארוכה, אז התשואות לטווח הקצר יותר, היא בערך מה שמציעים בפיקדונות אחרים (גם בבנק וגם בבנקים אחרים). כלומר, אם יש סיכוי שאכן תשקיעו לטווחים ארוכים אז לכו על זה, אחרת, אולי תמצאו מוצרים מעניינים יותר.  לקבלת פרטים מלאים על פיקדון סברס

כך או אחרת, התשואה על הפיקדון ל-10 שנים (בהנחה שמחזיקים עד סוף התקופה היא – 3.3% (לשנה);   התשואה בפיקדון לטווח הארוך ביותר – 15 שנה היא 4.3% לכל שנה. האמת לא רע בכלל. נכון זה טווח ארוך מאוד, אבל ראשית יש אפשרויות יציאה, ושנית בעולם של ריבית אפסית, 4.3% זה ממש לא קצת.


פיקדון ליצ'י של מזרחי טפחות – האם כדאי?

פיקדון ארץ של בנק ירושלים – מה התשואה? 

מה זה פיקדון מובנה? כמה תשואה הם נותנים ורשימה של פיקדונות מובנים