פיקדונות    

פיקדון ענבים של מזרחי טפחות – האם כדאי?

בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחותיו פיקדון ענבים – פיקדון/ חיסכון בהוראת קבע חודשית. כלומר, כל חודש מפקידים סכום מסוים, והיתרה כמובן גדלה בהתאמה, כאשר בנוסף מקבלים החוסכים ריבית. אלא שמדובר בריבית אפסית. בבנק מזרחי מציינים כי  -"חסכונות בהוראות קבע, מאפשרים לחסוך סכומים קטנים בכל פעם, אשר מצטברים לסכום גדול ממנו נהנים בסוף ההשקעה", והם גם מסבירים למי מתאים החיסכון – "לכל מי שמבקש לחסוך למטרת דירה לילד, לימודים לילד, רכישת רכב, חופשה,או לכל מטרה אחרת. לקוחות המעוניינים לחסוך בכל חודש סכום כסף קטן, אשר ייצטבר בבוא היום לסכום שיכול להגשים מטרה גדולה בעתיד", ואולי זה נכון, אבל הסכום בחיסכון לא גדל בגלל הריבית. אלא פשוט בגלל ההפקדות של החוסכים.

הריבית שמקבלים בחיסכון נכון לעכשיו היא נמוכה במיוחד – אם אתם מפקידים עד 1 אלף שקל בחודש, אתם מקבלים בחיסכון ענבים ל-6 שנים ריבית של 0.01%. אם אתם חוסכים בכל חודש יותר (לאותה תקופת זמן) אתם מקבלים תשואה גבוה יותר, אבל כמה גבוה יותר – שימו לב – גם אם תחסכו 10 אלף שקל ומעלה הריבית שתקבלו תהיה 0.12% – זה נמוך. אבל זה משקף את הריבית הנמוכה במשק.

הריבית בחיסכון תלויה בריבית הפריים. התשואה הטובה ביותר למפקידים היא ריבית פריים מינוס 1.48% (למפקידים סכום גבוה), אבל חשוב להדגיש שהריבית הזו עשויה להשתנות.

אז האם זה כדאי? ברגע שמבינים שמדובר בחיסכון שאינו בהכרח לטווח ארוך, אז זה בעצם די דומה לפיקדונות האחרים. הפיקדון הזה לכאורה לטווח ממושך, אבל קיימת תחנת יציאה כל שלושה חודשים, משמע מדובר בעצם בפיקדון ל-3 חודשים ואם כך אז בהתאמה אין לצפות לריביות  גבוהות – הרי ככל שהתקופה ארוכה יותר הריבית גבוה יותר, וההיפך – ככל שהתקופה קצרה יותר כך הריבית נמוכה יותר.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה