פיקדונות    

פיקדונות ליצ'י של מזרחי טפחות – ריבית סבירה! (בהינתן האלטרנטיבות)

היכנסו כאן  לפיקדון ליצ'י עם הריבית המעודכנת 

 

רוצים להשקיע באופן סולידי. אין לכם הרבה חלופות מעניינות. אם תשקיעו באגרות חוב הממשלתיות תקבלו תשואה "מדהימה" של 0.1% לאגרות חוב לשנה, זה עולה בהמשך, אבל אל תצפו לתשואה מעניינת – אגרות חוב שקליות ממשלתיות ל-3 שנים מספקות תשואה של  0.4% (תשואה שנתית). זה מעט, אפילו מעט מאוד, אבל זה מה שיש בריבית אפסית (ריבית בנק ישראל עומדת על 0.1%).

אפשרות נוספת, אפילו גרועה יותר היא המק"מ, אלא שבמק"מ שמספק ריבית של 0.1% בשנה  יש במקביל הוצאות קניה ומכירה שמאפסות את התשואה, ובמקרה הרע אפילו הופכים אותה לשלילית. חלופה אחרת – קרנות כספיות, ממש לא בריאה – זו דרך להפסיד הון.  אז מה שנאר – יש אפשרויות שאמורות להניב תשואה גבוה יותר אבל בסיכון גבוה יותר, למשל אגרות חוב קונצרניות, אלא ששם ממש לא בטוח שהתוספת תשואה שווה את הסיכון – בכל זאת מדובר בחברות וראינו כבר במשבר הקודם מה קורה להם שיש משברים (במיוחד הממונפות מבניהן) ואיך חברות לכאורה בטוחות לא מחזירות חובות.

ואם נחזור למכשירים הבטוחים, הנה מכשיר שבאופן טבעי מספק תשואות נמוכות יותר מהקרנות הכספיות (שנהנות מיתרון לגודל), ובכלל – לרוב הוא לא נחשב אטרקטיבי (אם כי בטוח מאוד) – הפיקדונות השקליים.  בנק מזרחי טפחות פרסם את הפיקדונות הנבחרים לחודש מרץ, ונראה שפיקדונות ליצ'י על סוגיהם השונים מעניינים.

הנה הנתונים – פיקדון ליצ'י ל-4 שנים – פיקדון שקלי לא צמוד ל-4 שנים בריבית קבועה, כאשר תחנות היציאה הן  אחת לשנה מתום שנה; הריבית בפיקדון הזה – שנה ראשונה 0.5%; שנה שנייה 0.6%; שנה שלישית 0.7% ושנה רביעית 0.8%. אלו ריביות טובות יחסית במיוחד בזכות האפשרות לסגת מהטווח הארוך.

פיקדון נוסף – ליצ'י ל-5 שנים – פיקדון שקלי לא צמוד בריבית קבועה כאשר אפשר לצאת אחת לשנה מתום שנתיים; בפיקדון הזה הריבית בשנתיים הראשונות – 0.75%, בשנה השלישית 0.9%, שנה רביעית 1.2% ושנה חמישית 1.4%.

פיקדון ליצ'י ל-6 שנים – שקלי לא צמוד למשך 6 שנים. גם כאן הריבית קבועה, וקיימת אפשרות יציאה אחת לשנה בתום 3 שנים; בשלוש השנים הראשונות הריבית היא 1.2%; בשנה הרביעית 1.3%, שנה חמישית 1.4%, ושנה שישית 1.5%. זה מוזר, אבל התשואה כאן לשלוש שנים עולה משמעותית על אגרות החוב הממשלתיות ל-3 שנים.

פיקדון ליצ'י נוסף, הפעם צמוד מדד – ליצ'י מדד ל-5 שנים, פיקדון שקלי צמוד מדד למשך 5 שנים כאשר ניתן לצאת מהפיקדון אחת לשנה מתום שנתיים. הריבית בפיקדון הזה – בשנתיים הראשונות 0.2%, שנה שלישית – 0.3%, שנה רביעית 0.4% ושנה חמישית 0.5%.

היכנסו כאן  לפיקדון ליצ'י עם הריבית המעודכנת 

 

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה