חדשות    

פסגות – מדד אוגוסט עלה ב-0.2%

כלכלני בית ההשקעות פסגות מעריכים כי מדד המחירים לצרכן בחודש אוגוסט עלה ב-0.2% על רקע עליית מחירי הדלק, הדיור והפירות והירקות. להערכתם  – "מחיר הדלק עלה ב-2.2% בשל התייקרות מחירי האנרגיה בעולם שקוזזה באופן חלקי על ידי היחלשות הדולר.סעיף הדיור צפוי לעלות ב-0.7%, בעיקר מסיבות עונתיות. מחירי הנסיעות לחו"ל וטיסות בארץ ירדו ב-0.7% מסיבות עונתיות. סעיף הפירות וירקות צפוי לעלות ב-3.8% מסיבות עונתיות".

בחודש ספטמבר יירד , להערכת כלכלני פסגות, מדד המחירים לצרכן ב-0.1%. "מחיר הדלק זינק ב-3.2% על רקע החששות מתקיפה אמריקאית בסוריה שהעלו את מחירי האנרגיה בעולם ובמקביל הובילו להיחלשות השקל מול הדולר", כותבים הכלכלנים אך מדגישים כי – "השפעת החג שחל מוקדם השנה על המדד תבוא לידי ביטוי בעיקר בסעיף המזון שיעלה   ב-0.4%, גבוה מהתוואי העונתי. לעומת זאת, העלייה בסעיף במדד אוקטובר תהיה השנה מעט חלשה יותר מבדרך כלל. מחירי מופעי התרבות יורדים בכ-7% בשל סיום החופש הגדול.  מחירי הנסיעות לחו"ל וטיסות בארץ ירדו ב-2.5% מסיבות עונתיות.

בחודש אוקטובר צפויה להערכת פסגות עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן. "סעיף הדיור נוטה לרדת בחודשים אוקטובר-ינואר. באוקטובר הסעיף יירד בקצב של 0.1%", מעריכים בפסגות, "מחירי ההלבשה וההנעלה יעלו ב-4.1%, עלייה חלשה מעט מהתוואי העונתי.כאמור, סעיף המזון יעלה רק ב-0.3%, נמוך מהתוואי העונתי וזאת מכיוון שהחג חל השנה בתחילת ספטמבר.

תחזיות האינפלציה של פסגות  ל-12 חודשים הקרובים עומדת על 1.7%. התחזית, מדגישים בפסגות,  מבוססת על הנחת אי שינוי במחירי הנפט ובשער חליפין דולר/שקל. כמו כן, התחזית היא בהנחה שלא תהיה עליה נוספת במחיר החשמל ב-2014, על אף ההתבטאות של יו"ר רשות החשמל.