שוק ההון    

פרוטליקס הודיע על תוצאות ראשוניות טובות בניסוי; פתחה פער ארביטראז' של 14%

משה מנור, נשיא ומנכל פרוטליקס

פרוטליקס דיווחה על תוצאות טובות בניסוי בתרופה לטיפול במחלה הגנטית פברי הנובעת מפעילות חסרה של האנזים אלפא גלקטוסידאז. התוצאה היא פגיעה בבאספקת הדם, לפגיעה בתפקוד הכליות ולעלייה בסיכון למחלות לב ושבץ. מתוך כ-10,000חולים בעולם מטופלים כ-5,000. מפרוטליקס נמסר כי השוק לתרופה מוערך ב-1.4 מיליארד דולר בשנה וצומח ב-10% בשנה.

מנית החברה עלתה ב-21% בנאסד"ק ופתחה פער ארביטראז' של 14% מול המניה בתל אביב.

הניסוי בדק את היעילות היחסית של PRX-102 לעומת התרופה המתחרה Replagal של חברת שייר, שהיא השנייה בגודלה בשוק התרופות למחלת פברי.

בניסוי שערכה פרוטליקס השתתפו 16 חולים שטופלו במשך שנתיים ובמינון יציב למשך 6 חודשים לפחות בתרופה המתחרה של שייר. החולים נבדקים ומוערכים מעל 3 חודשים תוך המשך הטיפול באלפא. לאחר תקופת ההקרנה, כל מטופל נרשם ועבר מטיפול אלפאדיאליס (agalsidase alfa) לקבלת טיפול תוך ורידי (IV) של PRX-102 1 mg / kg כל שבועיים במשך 12 חודשים. המטופלים יכולים לקבל את PRX-102 במערך טיפול ביתי המבוסס על עמידות האינפוזיה

התוצאות הראשוניות אותן תציג פרוטליקס הראו שהחולים שהועברו לטיפול ב-PRX-102 של פרוטליקס הראו תוצאות משופרות בתפקודי הכליה לעומת תפקודי הכליה של המטופלים ברפלגל.

מפרוטליקס נמסר כי בכוונתה להשלים את גיוס החולים לניסוי ברבעון הרביעי של 2018.

פרוטליקס מערכה כי תוכל להגיע לנתח שוק של 50% כי ביכולתה של התרופה החדשה לנגוס בנתח של יותר מ-50% מהשוק שיביא אותה למכירות של כמיליארד דולר בשנה.

פרוטאליקס הודיע כי תציג את תוצאות הניסוי בכנסשיערך ב-5-6.10  בקוויבק קנדה.