שוק ההון    

צים מתאוששת – עברה לרווח תפעולי של 25 מיליון דולר

צים מתאוששת – עברה לרווח תפעולי של 25 מיליון דולר. עם זאת – לחברה גירעון של 110 מיליון דולר בהון העצמי.

צים מתאוששת. חברת ההובלה הימית דיווחה על רבעון רביעי של 2016 משופר, ועכשיו היא מפרסמת תוצאות רבעון ראשון של 2017 משופרות לעומת הרבעון המקביל. ההפסד אמנם מסתכם ב-6 מיליון דולר, אבל החברה סיימה את הרבעון ברווח תפעולי של 25 מיליון דולר.

ענף הספנות בכללותו חווה שיפור בחודשים האחרונים כאשר חלה בו מגמה מואצת של מיזוגים לצד קריסה של חברת Hanjin הדרום קוריאנית.

ההכנסות של צים עלו ב-4% ביחס לרבעון המקביל ל-655 מיליון דולר. הגידול הזה נבע מגידול כמותי ועלייה במחיר. היקף המכולות שהעבירה צים עלה ב-3.6%  (ל-598 אלף מכולות) ובמקביל נרשמה עלייה כ-1.1% –  10 דולר  בדמי ההובלה למכולה

במקביל נרשמה ירידה בהוצאות התפעוליות ל571 מיליון דולר – ירידה של כ-5%. צים רזה יותר מאשר בשנים האחרונות ובמקביל היא הפחיתה משמעותית את דמי החכירה ששולמו. כיום רוב הצי של צים מוחכר בחוזים לטווח קצר כך שהחברה מסוגלת לנצל את עודף ההיצע העולמי בכושר ההובלה ואת הירידה בדמי החכירה.

באפריל 2017 החלה צים במהלך רה-ארגון הממוקד בקווי התובלה. המטרה בעיר לשפר  את השירות, להתייעל, ולהצליח למכור יותר, כך שזה אמור להתבטא בתוצאות כספיות טובות יותר.

למרות השיפור בתוצאות, צריך לזכור שצים עדיין מפסידה, ולחברה יש גירעון בהון העצמי של 110 מיליון דולר. השאלה איך יממנו בעלי השליטה את הגירעון הזה – האם החברה בדרך להסדר חוב שלישי? או שהיא תצליח להתאושש ולשפר את מבנה ההון העצמי שלה?