חדשות    

צ'מפיון תפצה בעלי רכבים מהמודלים 2009-2012 בשל נזק שנגרם להם כתוצאה מתקלה בטיימינג

יבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס הגיעה לפשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה ולפיה יפוצו כ-26 אלף בעלי רכבים מסוג פולקסווגן, סקודה, אאודי וסיאט בסכום כולל של כ-50 מיליון שקל – כ-800 שקל לכל אחד מהם – לביצוע הטיפול הבא ברכב ברשת מוסכי צ'מפיון מוטורס.

הסכם הפשרה זקוק עדיין לאישור בית משפט אשר ידון בהסכם הפשרה בינואר 2019. 

את הסכם הפשרה במלואו ניתן לקרוא כאן.

התביעה הוגשה כנגש צ'מפיון וכנגד קבוצת פולקסוואגן העולמית בעקבות כשל בשרשרת הטיימינג (התזמון)  או במותחן של שרשרת התזמון במכוניות שיוצרו בין השנים 2009 ל-2012 ובהם הותקנו מנועים 1.2 ליטר בהספק של 105 כ"ס (קוד יצרן EA111), או 1.8 ו-2.0 ליטר בהספקים של 160 עד 211 כ"ס (קוד יצרן EA888).

בנוסף להטבה על סך 800 ש"ח ישולם החזר כספי לבעלי רכבים שנאלצו להחליף את רצועת הטיימינג שלהם בסכום של עד 2,400 שקל וכן החזר כספי בגין כל נזק תוצאתי שנגרם כתוצאה מהתקלה המדוברת.

רצועת תזמוןשולטת על התזמון  של שסתומי המנוע והבוכנות. כשרצועת הטיימינג ניקרעת בזמן פעולת המנוע עלול להגרם נזק חמור למנוע ולכן יש להחליפה ברכבים בהתאם להוראות היצרן – בדרך כלל בכל 100 אלף ק"מ או כל 3 שנים, המוקדם מבינהם.

ההחזר הכספי עבור הנזק שנגרם לנזק ישולם למי שנשא בעלות התיקון בזמן אמת ללא קשר לזהות בעליו של הרכב היום.

על פי ההסדר התביעה להחזר כספי מצד אלו שנזקקו לתקן את רכבם תיעשה באופן מקוון באתר של חברת צ'מפיון וכמו כן ייפתח מוקד טלפוני ייעודי לצורך העניין אשר יסייע לתובעים למלא את פרטי התביעה במקרה הצורך.

כמו כן נקבע בהסכם הפשרה כי האחריות על שרשרת התזמון תוארך בשנה נוספת לאחר שההסכם יאושר על ידי בית המשפט. בעלי הרכבים מהדגמים האמורים יוכלו לבדוק את מערכת התיזמון שלהם במוסכי צ'מפיון ללא תשלום.

 

רכב צמוד מהעבודה – טוב או רע?

מערכת בטיחות ברכב – כדאי, וגם משרד התחבורה תומך ב-1.5 אלף שקל