שוק ההון    

צנורות המזרח התיכון – רווח של 300 מיליון שקל ממכירת שטח המפעל; מניית החברה מזנקת כ-80%!

חברת צינורות המזרח התיכון מדווחת על מכירת שטח המפעל בצריפין (ושטחים צמודים אליו) בסכום של 386 מיליון שקל- הרווח מהעסקה – 300 מיליון שקל, פי כמה משוויה של החברה (לפני הדיווח). בתגובה לדיווח מזנקת מניית החברה בכ-80%

כבר לפני שנתיים דיווחה החברה על כוונתה לממש את הנכס, והיום היא מדווחת  כי התקשרה בהסכם עם צד שלישי בלתי קשור (הרוכש) למכירת מלוא זכויותיה במקרקעין בשטח של כ-180 דונמים באזור התעשייה ניר צבי, הסמוך לרמלה, והמוכר כחלק מ"מתחם צריפין", עליהם פועל מפעלה של חברה בת של החברה.

התמורה על פי הסכם המכר הינה כ-386 מיליון שקל בתוספת מע"מ כדין. המחאה בשיעור של 30% מסך התמורה הופקדה בנאמנות במועד חתימת הסכם המכר לידי נאמן וזאת עד להסרת השעבודים אשר רשומים לטובת תאגידים בנקאיים ביחס למקרקעין, רישום משכון ברשם החברות ומתן הודעה לרשות מקרקעי ישראל על הסכם המכר. יתרת התמורה (70%) תשולם על ידי הרוכש בתוך 180 ימים ממועד חתימת הסכם המכר )"מועד ההשלמה"(. בהסכם המכר נקבע כי מכירת המקרקעין כפופה להסכמת רמ"י.

בד בבד עם חתימת הסכם המכר ולצורך המשך פעילותה של חברת הבת, חברת הבת התקשרה בהסכם שכירות עם הרוכש, לפיו תשכור חברת הבת את המקרקעין מאת הרוכש, וזאת החל ממועד ההשלמה. תקופת השכירות הינה בת 24 חודשים, כאשר לחברת הבת עומדת הזכות להאריך את תקופת השכירות בשלוש תקופות שכירות נוספות של 12 חודשים כל אחת. דמי השכירות עומדים על סך שנתי של 17.5 מיליוני ש"ח בתוספת מע"מ והפרשי הצמדה. דמי השכירות האמורים יועלו בתחילת שנת השכירות הרביעית בשיעור של 10% ובתחילת שנת השכירות החמישית בשיעור של 5% נוספים.

בכוונת החברה להמשיך בפעילות הפלדה בתקופת השכירות. במקביל, החברה בוחנת הקמת מפעל פלדה מתקדם וחדשני באזור עדיפות לאומית בדרום הארץ. להערכת החברה, רווח ההון (לפני מס) הצפוי לחברה בגין מכירת הזכויות במקרקעין הינו כ-300 מיליוני ש"ח.

במקביל לדיווח זה, מוסרת הנהלת החברה כי  נכנסת לתוקפה התחייבות ב. גאון אחזקות – בעלת השליטה בחברה  לפיה, אם וככל שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה בפועל כלפי עובדיה ופורשיה לתשלום התנאים המיוחדים על פי הסכם קיבוצי מיוחד שנחתם בין הסתדרות העובדים הכללית וועד עובדי החברה בצריפין בחודש דצמבר 2013, אזי תשלם גאון אחזקות את מלוא התחייבויותיה של החברה לתשלום התנאים המיוחדים לזכאים.