שוק ההון    

צרות בצרורות באול-יר – אחרי שהועברו כספים לבעל השליטה (בטעות), מתברר שהחברה לקחה הלוואה (בטעות) גם בשביל בעל השליטה

קרדיט: pixabay

אול-יר, ממשיכה להסתבך כי במהלך סקירה ראשונית של כלל מסמכי המימון של החברה, שביצעה ההנהלה לבקשת ועדת הביקורת שלה, נמצאה הלוואה על סך של 4.85 מיליון דולר שניתנה במשותף לחברה ולבעל השליטה יואל גולדמן, וזאת ללא אישור הדירקטוריון וועדת הביקורת שלו. בעקבות הגילוי התבקש גולדמן להעמיד בתוך שבוע פיקדון של 1.15 מיליון דולר לטובת אול-יר, לטובת פירעון חלקו הפרטי בהלוואה.

אגח אמריקאיות – המקרה של אול-יר

אול-יר, דיווחה לפני כחודש על העברת כספים לבעל השליטה, יואל גולדמן, מבלי שהדבר דווח. החברה הפועלת בשוק הנדל"ן בברוקלין,מסרה אז על טעות מהותית בדוחותיה הכספיים לרבעון השני ולרבעון השלישי של 2018. וכן דיווחה על חולשה מהותית בבקרה הפנימית שלה. בעקבות הטעות הודיעה אול-יר כי היא פועלת לפרסם מחדש את הדוחות הללו, להציג האת היתרות והגילויים הנדרשים, וכן לתיקון זרימת המידע הפנים ארגונים לצורך מניעת הישנות המקרים.

הדיווח על ההלוואה המוזרה, נמצא בעקבות בדיקה של וועדת הביקורת. את הבדיקה מבצעת ההנהלה ובראשה גולדמן עצמו, שמחזיק בתפקידי הנשיא והיו"ר, ולצדו סמנכ"ל הכספים, יזהר שמעוני. מסקירה ראשונית של מסמכי המימון התברר כי בחודש פברואר 2018 נטל גולדמן הלוואה בהיקף נוכחי של 4.85 מיליון דולר כנגד שלושה נכסים מניבים למגורים בברוקלין. נכס אחד מתוך השלושה נמצא בבעלותו המלאה של גולדמן, השני נמצא בבעלות מלאה של אול-יר ואילו בשלישי מחזיקים אול-יר וצד שלישי בחלקים שווים. לפי הדוח הנוכחי, שווי הנכס הפרטי של גולדמן עומד על 1.85 מיליון דולר בשעה שחלקו בהלוואה מסתכם ב-1.08 מיליון דולר. שני הנכסים האחרים בהם מחזיקה אול-יר, מסתכמים לשווי של 6.45 מיליון דולר, כאשר חלקם בהלוואה עומד על 3.77 מיליון דולר.

שלושת הנכסים עומדים כבטוחה מול ההלוואה המשותפת, כשבעל השליטה והשותף ערבים להבטחת ההלוואה המשותפת.

 

אגח אמריקאיות – המקרה של אול-יר