חדשות    

"צריך להגדיל את תקציב הבטחון", אלא שעל חשבון מי או מה זה יבוא?

כשראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר אמש  בראיון לערוץ 2 כי צריך להגדיל את תקציב הבטחון ברור לכולנו שזה יבוא על חשבון הציבור. על חשבון המיסים שנאלץ לשלם כנראה כבר בתקציב 2015. זה בטח נכון כשהריבית נמוכה כל כך, כשמבנק ישראל לוחצים על הממשלה לא לחרוג מהחוב הלאומי ומהגרעון שלה  ובעיקר כשהבטחון צועק הצילו, חמאס. והבוקר גילינו שראש הממשלה אכן מכין את הקרקע היטב.  

עם פתיחת ישיבת הממשלה היום הכירז ראש הממשלה שוב כי "הביטחון קודם לכל". ואם מערכת הביטחון דורשת תוספות תקציביות אדירות של עשרות מיליארדי שקלים, כנראה שהוא יהיה קשוב להבטחון ויעביר את הכספים שהבטחון דורש. הרי זה לטובת כולנו. אותה ישיבת ממשלה דנה בעצם בקיצוץ רוחבי בתקציב משרדי הממשלה בהיקף 1.9 מיליארד שקל. זה יבוא לידי ביטוי סביר להניח בחינוך, בבריאות, ברווחה ובכל מה שעוזר לנו איכשהו לשרוד במדינה הזו. יחד עם זאת, נתניהו הכריז בישיבה כי יסייע  בתוכנית חומש לישובי עוטף עזה בהיקף מיליארד וחצי שקל ושבתוך חודש נביא חבילה דומה לפיתוח יישובי הדרום. "אנחנו מחוייבים לישובים אלה ורוצים להעצים אותם. הדבר השלישי שנעשה היום זה למלא את החוסרים של מערכת הביטחון – הביטחון קודם לכל", אמר. 

כך או כך אם חשבתם שהשנה תתחילו לחיות כמו שצריך בזכות הממשלה, כדאי לגנוז מחשבות אלו. הזמן כעת הוא לחסוך ולצמצם כי תקציב לטובת הציבור לא יהיה.