חדשות    

קבוצת מור נכנסת לתחום קופות הגמל; קיבלה את היתר הממונה לרכישת אינטרגמל

יוסי לוי, מנכל מור בית השקעות צילום: יח"צ

קבוצת מור קיבלה היתר מרשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון לרכישת אינטרגמל, ומרחיבה באופן רשמי את פעילותה לתחום החיסכון לטווח ארוך. אינטרגמל מנהלת בעיקר קופות גמל להשקעה וקרנות השתלמות מבוססים על מכשירים פאסיבים – מכשירים עוקבי מדדים, ללא ניהול אקטיבי. על רקע זה , דמי הניהול השוטפים הם נמוכים יחסית.

החברה תציע קופות גמל לתגמולים ולפיצויים, קרנות השתלמות וקופות גמל להשקעה, וכן תנהל את קופת הגמל "חסכון לכל ילד", על בסיס הפלטפורמה של אינטרגמל המאפשרת לבצע את כל הפעולות בחשבון באופן דיגיטלי.

ממור נמסר כי ,חברת הגמל שלה תמשיך לנהל מסלולי השקעה מחקי מדד, ובכוונתה להקים מסלולי השקעה חדשים בניהול אקטיבי במטרה לאפשר ללקוחות החברה בחירה בין מגוון אפשרויות ושיטות השקעה. מדובר בכניסה ראשונה מזה עשור של גוף צומח ומשמעותי לענף הגמל.

אינטרגמל שהוקמה על ידי דב סיני בשנת 2014,  מנהלת נכסים בהיקף של כ-184 מיליון שקלים. אינטרגמל היא החברה הראשונה בישראל שהקימה פלטפורמה דיגיטלית מלאה המאפשרת ללקוחות להצטרף למגוון מכשירי השקעה לטווח ארוך באמצעות האינטרנט, וכן לבצע מכלול פעולות לניהול החשבון באופן דיגיטלי.

קבוצת מור מעסיקה כ-60 עובדים ומנהלת נכסים בהיקף של כ-20.4 מיליארד שקלים, נכון ל-5 באוגוסט 2018. פעילות חסכון ארוך טווח תצטרף ליתר הפעילויות בהן עוסקת מור – ניהול קרנות נאמנות, ניהול תיקי השקעות וניהול קרנות גידור.

מקבוצת מור נמסר כי את העסקה הובילו מאיר גרידיש – מ"מ יו"ר דירקטוריון מור השקעות ויו"ר החברות הבנות,  וכן אלי לוי ויוסי לוי – מבעלי השליטה.  יוסי לוי ניהל את ההשקעות של קופת הגמל של תעשיה אווירית בין השנים 1996 עד סוף 2005.