חדשות    

קבלן מכר דירה לעצמו והעלים הכנסות ומס רכישה – רשות המס תפסה; הקבלן דוד נחמני :" לאלוהים פתרונים, מדובר בטעות אנוש"

שימו לב לטריק הפשוט הזה – אתם מוכרים לעצמכם נכס במחיר זול, וכך בעצם המחיר מכירה נמוך ואין עליו מס שבח או מס רווח הון ובמקביל הרוכש – שזה בעצם אתם משלמם מס רכישה נמוך. אז אם אתם תעשו את זה, כנראה שמיד מס הכנסה ייזעק – לא באמת אפשר למכור לעצמך, אבל מה עם קבלן שיש לו חברת בנייה, והחברה מוכרת לקבלן.

אז במקרה המדווח יש מצב כזה, והקבלן מכר את הנכס / דירה במחיר נמוך וכך התחמק מתשלום מס שבח/ מס חברות (בחברה עצמה עליו לשלם מס על הרווח) וכך הוא עצמו שילם פחות מס רכישה – מדובר על פי החשדות במכירה פיקטיבית שחסכה לקבלן 3 מיליון שקל ומס רכישה של 150 אלף שקל.

הנה הדיווח של רשות המיסים – " פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים, הגיש בקשת מעצר כנגד דוד נחמני, קבלן ויזם, בעל חברת בנייה, בן 59 מגבעתיים. נחמני רכש דירת פנטהאוז בפרויקט המנוהלבמסגרת החברה שבבעלותו וחשוד כי מסר דיווח כוזב בגין שטח הדירה וכתוצאה מכך גם בגין שווי הדירה. סך השטח עליו דיווח נחמני עמד על 100 מ"ר, בשווי של 3,080,000, כאשר בפועל במסגרת החקירה הסמויה הסתבר, כי שטח הדירה עמד על 153 מ"ר ומרפסת בשטח של 163 מ"ר והעלות הראשונית שהוערכה על ידי שמאית מיסוי מקרקעין של רשות המסים, הינה בין 5 ל-6 מיליון שקל.  על פי החשד התחמק נחמני מדיווח על הכנסה בחברה בסכום המוערך בסך של כ-3 מיליון שקל ומתשלום מס רכישה בגובה 150,000 שקל.

"כבוד השופטת, חיותה כוחן-עומר, מבית משפט השלום בתל-אביב, נעתרה לבקשת רשות המסים וקבעה, בין היתר, ערבות עצמית בסך של 400,000 שקל וערבות צד ג' בסך של 200,000 שקל וכן צו עיכוב יציאה מן הארץ, למשך 180 יום. במהלך החקירה הגלויה קשר עצמו החשוד לחשדות שעלו כנגדו, כשנתבקש לתאר את הפנטהאוז שרכש השיב: "הפנטהאוז כלל 4 חדרים בשטח של 155 מ"ר ועוד מרפסת של 155 מ"ר בערך".כשנשאל מדוע שטח הדירה שנרשם הוא 100 מ"ר בלבד השיב: "אין לי מושג מאיפה המספר הזה צץ"

עוד נשאל נחמני, מדוע בחוזה מכירת הפנטהאוז לא נעשתה התייחסות לשטח הדירה, ובחר לענות –  "לאלוהים פתרונים, יש פה פספוס, מדובר בטעות אנוש".

מדריך מס רכישה

מדריך מס שבח